La creativitat és una habilitat d’especial interès per al desenvolupament humà donat que és una de les dimensions que permet a l’individu i a la societat en definitiva afrontar nous problemes i reptes de manera satisfactòria. A més d’entendre la creativitat com una sèrie de factors relatius a l’individu creatiu, s’ha de tindre en compte el grau de motivació intrínseca, l’entorn i altres fac-tors socials que poden tindre un efecte rellevant en el desenvolupament d’aquesta important habilitat. Per la qual cosa resulta d’interès explorar-la en el context d’utilització de les tecnologies d’informació. En particular, donat que els processos comunicatius, l’intercanvi de idees, i la interacció col•laborativa entre individus són característiques que es troben darrere dels processos creatius i que a més a més són facilitats en gran mesura per les taules interactives, una de les principals contribucions d’aquesta tesi és precisament l’exploració de la adequació de les superfícies interactives en tasques de construcció col•laborativa amb estudiants adolescents. Partint d’aquest estudi, que aporta evidència empírica sobre la capacitat potencial de la tecnologia de superfícies interactives per a la estimulació de la creativitat, aquesta tesi presenta AGORAS. Es tracta d’un middleware per a la construcció de ecosistemes de joc 2D per a taules interactives, on la idea última és que el entorns de aprenentatge creatiu del futur consideren activitats d’aprenentatge més atractives i recompensant com seria jugar al joc de creació jocs. En el context d’aquesta tesi, un model d’ecosistema basat en entitats ha sigut desenvolupat, el qual permet la seua animació en termes de simulació física. A més, una aproximació basada en regles però millorada per a permetre l’edició de paràmetres d’accions has sigut proposat per a suportar l’expressió de comportament lògic. Les regles utilitzen expressions visuals de flux de dades per a suportar la seua edició en el editor proposat per a superfícies interactives. Totes aquestes components en conjunció als editors i simuladors han sigut construïts sobre un Toolkit d’interacció per a superfícies interactives desenvolupat també en aquesta tesi. El model i les ferramentes han estat provades per a la creació d’alguns prototips de jocs bàsic però funcionals.