En estos moments la Universitat espanyola es troba davant d'un moment crucial en què es conjuga, entre altres,  d'una banda la incorporació  a l'espai europeu d'educació superior, i per una altra un prolongat descens en el nombre d'alumnes que accedixen a la Universitat.  Per a afrontar esta conjuntura les Universitats han iniciat l'elaboració de plans estratègics, programes globals,  anàlisi de la situació de cada universitat, etc., En este treball es realitza un anàlisi estratègic de l'evolució de les titulacions TIC en la UPV, amb els objectius d'analitzar l'evolució d'estos estudis en els últims anys i determinar quin serà l'evolució previsible en  els pròxims, a fi de plantejar accions que permeten decantar a més alumnes cap estes carreres, si es considera necessari des dels òrgans de govern. Addicionalment es proposa desenvolupar una metodologia d'anàlisi transferible a altres àrees d'estudi El treball s'inicia amb una descripció dels objectius perseguits i la metodologia seguida per a aconseguir-los. En el Capítol 2 s'analitza el sistema educatiu espanyol, en el Capítol 3 s'analitzen les dades utilitzades referents al sistema educatiu, tant globals com locals, dedicant el Capítol 4 especialment a l'ocupació. En el capítol 5 s'analitzen els estudis TIC en la UPV i en el Capítol 6 es presenten les conclusions del treball.