Galindo, José; Serrano Cruz, José Ramón; Dolz Ruiz, Vicente; López Hidalgo, Miguel Andrés; Bouffaud, F.(SAE International, 2013-04)
Problems in the turbocharger lubrication system can cause
serious deterioration in their overall performance and even
their complete destruction. The paper describes several tests
with different critical lubrication ...
An average passenger car engine effectively uses about one-third of the fuel combustion energy, while the two-thirds are wasted through exhaust gases and engine cooling. It is of great interest to automotive industry to ...
Tiseira ., Andrés Omar(Universitat Politècnica de València, 2008-05-07)
En la actualidad, los compresores centrífugos son parte fundamental de los motores de combustión interna alternativos sobrealimentados en consecuencia su diseño y optimización son fundamentales para maximizar la capacidad ...
Galindo, José; Navarro, Roberto; Tarí, Daniel; García -Olivas, Guillermo(Elsevier, 2018-11-05)
[EN] State of the art techniques for reducing pollutant emission in internal combustion engines often require local
flow assessment, specially in the air management field. This work addresses the interaction between a ...
This paper presents a numerical study analyzing the effect of pulsating flow in a variable geometry radial inflow turbine. The turbine behavior is analyzed under isentropic pulses, which are similar to those created by a ...
Galindo Lucas, José(Universitat Politècnica de València, 2010-04-27)
En este objeto de aprendizaje se presenta una de las modificaciones que se suele hacer al ciclo de Rankine de turbina de vapor. Se presenta las modificaciones necesarias en la instalación para hacer recalentamiento. Se ...
Galindo Lucas, José(Universitat Politècnica de València, 2010-04-27)
En este objeto de aprendizaje se presenta la aplicación de la técnica de la regeneración al ciclo de Rankine de turbina de vapor. Se introduce el concepto de regeneración su implementación en la instalación. Se realiza el ...
Galindo Lucas, José(Universitat Politècnica de València, 2010-04-27)
En el objeto de aprendizaje se hace una introducción a los intercambiadores de calor. Se presenta una clasificación según el contacto entre los fluidos de trabajo, introduciendo los intercambiadores más utilizados como los ...
Soriano Lluch, Javier(Universitat Politècnica de València, 2022-10-13)
[ES] El uso de algunos métodos de visualización de flujo como PIV, LDA, ..., es desaconsejable
en materiales porosos. La acumulación de residuos derivados de las partículas usadas
para este tipo de técnicas puede restringir ...
Torregrosa, A. J.; Galindo, José; Guardiola, Carlos; Varnier ., Olivier Nicolás(The Korean Society of Automotive Engineers, 2011-06)
This paper presents a methodology for diesel engine intake line analysis that combines specific element tests and modeling. The purpose of this methodology is to determine the impact of intake lines, or newly designed ...
Galindo, José; Climent, H.; De La Morena, Joaquín; González-Domínguez, David; Guilain, Stéphane; Besançon, Thomas(MDPI AG, 2022-02)
[EN] Automotive manufacturers are showing an increasing preference for hybrid powertrains based on advanced gasoline engines. The most extended solution to improve fuel economy in these engines consists in downsizing with ...
Lang ., Ricardo Hector(Universitat Politècnica de València, 2011-10-24)
La presente tesis está enfocada al estudio del fenómeno de bombeo del turbo-compresor centrífugo, destinado a la sobrealimentación de motores de combustión interna alternativos de automoción. En primera instancia, se ha ...
Varnier ., Olivier Nicolás(Universitat Politècnica de València, 2011-12-28)
Dentro del marco global de la simulación de sistemas de sobrealimentación para motores Diesel, la tesis describe sucesivamente una nueva metodología para caracterizar las líneas de admisión, un modelo analítico para evaluar ...
Combustion simulation in two-stroke engines becomes necessary not only for engine performance prediction but also for scavenge evaluation, since in-cylinder pressure and temperature are highly influenced by combustion ...
[EN] This paper describes the methodology followed to perform a co-simulation between 1D (OpenWAM) and 3D (FLUENT) CFD codes. The Method of Characteristics (MoC) has been chosen to transfer the information between the two ...
Soto Gallego, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2019-10-17)
[ES] El objetivo de este proyecto es la creación de una herramienta que permita al usuario tanto definir
la geometría y las condiciones del flujo de un escalonamiento como realizar su cálculo en unos
pocos segundos.
En ...
[EN] Calibration of internal combustion engines at different altitudes, above or below sea level, is important to improve engine
performance and to reduce fuel consumption and emissions in these conditions. In this work, ...
This paper presents the development and validation of a one-dimensional radial turbine model able to be
used in automotive turbocharger simulations. The model has been validated using results from a numerical
3D CFD ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Galindo Lucas, José; Fajardo, P.; Navarro García, Roberto(CASRPCenter of Advanced Scientific Research and Publications, 2014)
[EN] A steady multiple reference frame segregated compressible solver and an unsteady sliding mesh one are
developed using OpenFOAM® to simulate turbomachinery. For each of the two solvers, governing
equations, numerical ...