- -

Active methods in electricity and magnetism courses: Influence of degree, academic level and gender on student performance

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Active methods in electricity and magnetism courses: Influence of degree, academic level and gender on student performance

Mostrar el registro completo del ítem

Serrano, M.; Vidaurre, A.; Meseguer-Dueñas, JM.; Tort-Ausina, I.; Quiles Casado, SDLS.; Sabater I Serra, R.; García-Sanchez, T.... (2023). Active methods in electricity and magnetism courses: Influence of degree, academic level and gender on student performance. Heliyon. 9(10):1-15. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e20490

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/201250

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Active methods in electricity and magnetism courses: Influence of degree, academic level and gender on student performance
Autor: Serrano, María-Antonia Vidaurre, Ana Meseguer-Dueñas, José M. Tort-Ausina, Isabel Quiles Casado, Susana De La Salud Sabater i Serra, Roser García-Sanchez, Tania Bernal-Pérez, Soledad Gámiz-González, M. Amparo Molina Mateo, José Gómez-Tejedor, José-Antonio Riera Guasp, Jaime
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Gestión en la Edificación - Escola Tècnica Superior de Gestió en l'Edificació
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería Geodésica, Cartográfica y Topográfica - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica
Universitat Politècnica de València. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The performance of first-year students in electromagnetism (E&M) courses of different engineering degrees at a Spanish public university was measured using the Brief Electricity and Magnetism Assessment (BEMA), a ...[+]
Palabras clave: Science , Technology , Engineering , And Mathematics (STEM) disciplines , Concept inventory , Gender differences , Physics , Retention , Student perception , First-year undergraduate students , Brief electricity and magnetism assessment (BEMA)
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Heliyon. (eissn: 2405-8440 )
DOI: 10.1016/j.heliyon.2023.e20490
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2023.e20490
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F18-19%2F88//Lesson para la vertebración de entornos de Docencia Inversa en asignaturas de primer curso. Bases para la introducción de los ODS en la rutina de las asignaturas/
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F20-21%2F220/
info:eu-repo/grantAgreement/ICE-UPV//PIME%2F18-19%2F76//Coordinació vertical inter-departamental per a la posta en marxa de metodologies d'avaluació continua i formativa per a l'aprenentatge de la electricitat/tecnologia elèctrica/
Agradecimientos:
Authors would like to thank the Instituto de Ciencias de la Educacion (ICE) in the Universitat Politecnica de Valencia for their help, through the Innovation and Educational Quality Program and for supporting the team of ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem