Resum La resposta d'un usuari davant d'un producte està antecedida per l'avaluació que el subjecte fa a partir de les percepcions que té d'ell. Els juís que emet el consumidor una vegada és analitzada la informació percebuda pels sentits són de tipus estètic (atractiu o no atractiu), semàntic (les seues qualitats) i simbòlic (significat social). De momento, en esta societat és innegable el predomini del sentit de la vista. En aquest sentit, resulta important el paper que juguen totes les modalitats sensorials en l’interacció del subjecte amb l'objecte, es fa necessari llavors intensificar l'ús del tacte, oïda i altres sentits ja que això enriquix enormement la transmissió de missatges i l’interpretació dels significats. Per aquesta raó, aquest projecte d'investigació estudia en la relació Usuari-Producte, les propietats sensorials que oferixen els productes industrials en relació amb els fenòmens de percepció sensorial de l'usuari especialment durant l'ús del producte. Aquesta investigació realitza el mesurament sistemàtic del procés de percepció i la caracterització segons les modalitats sensorials, de dos productes d'ús quotidià de l'àmbit domèstic de la cuina. Aquest estudi es recolza en mètodes i tècniques associats a la percepció tant dels estímuls sensorials, com és el mètode de la Prova Sensorial Descriptiva, així com en els mètodes que mesura les respostes afectives dels consumidors, en aquest cas el mètode del Diferencial Semàntic, de tal forma que revertisca informació mesurable i valorable per a les empreses i els dissenyadors. S'observa llavors, les respostes que l'usuari té enfront del producte quan percep els estímuls emesos per l'objecte a través de les diferents modalitats sensorials. D’aquesta manera, la valoració de les respostes de l'usuari permet al dissenyador identificar si el consumidor es veu afectat pels diferents estímuls de característica física que el producte emet, i si incrementa o no l'interés i el nivell de grat del client. Com resultats de l'estudi, s'aconseguix caracteritzar una família de productes per atributs semàntics i multisensoriales a partir de la valoració dels usuaris, establir diferències perceptives a partir de veure el producte i d'interactuar amb ell en l'ús, tant en cada una de les variables semàntiques i multisensoriales com en el nivell de grat i l'interés de compra. D'un altre costat, li aconseguix la identificació de patrons de característica sensorial dels productes avaluats així com establir relacions entre les respostes cognitives i sensorials amb els paràmetres formals que configuren aquests productes. Paraules claus: Percepció cognitiva, percepció multisensorial, relació d'ús, respostes de l'usuari, patrons sensorials.