Efectes de la tecnología web 2.0 en la generació de competències distintives: Estudi empíric en empreses del sector metal a Espanya L’objectiu de la present investigació és donar suport a l’impacte de la web 2.0 com a ferramenta de la Gestió del Coneixement per a la generació d’advantajes competitives en les organitzacions. Per això, s’estudien els principals enfocs per a la gestió d’empreses per tal d’establir el nostre posicionament teòric en l’Enfocament basat en el Coneixement i l’Enfocament basat en les Capacitats Dinàmiques pertanyents a l’Enfocament basat en Competències. S’estudia el fenòmen de la web 2.0 que ha donat lloc al desenvolupament del nou mon virtual, a més de les funcionalitats i aplicacions, per tal de conceptualitzar el constructe de la web 2.0 tenint en compte les dimensions de principis i pràctiques. Es presente un model teòric de relacions estructurals entre la web 2.0 i el seu impacte en els resultats empresarials, considerant les competències distintives organitzatives com variables intermitges, en especial la cultura organitzativa que acompleix característiques d’un actiu estratègic. El model fou aplicat en empreses del sector metal a espanya, i els resultats corroboren que existeix una relació positiva i significativa en l’incorporació de la web 2.0, la creació de competències distintives organitzatives i la millora en els resultats empresarials.