RESUM Interés de l'estudi L'interés de la present investigació es centra fonamentalment en tres aspectes: en primer lloc, pretén contribuir a aclarar empíricament la importancia d'una sèrie d'antecedents personals i organitzacionals en les conductes de compartir coneixement. En segon lloc, va més enllà dels estudis previs realitzats en esta mateixa línia, ampliant el seu estudi a grups de treball, abordant com antecedents variables personals i organitzacionals avaluades en diferents nivells (individual, grupal i organizacional). Finalment, i donades les característiques de les variables estudiades, es podrán dissenyar basant-se en els resultats obtinguts, propostes d'intervencions per a millorar els dits comportaments i que redunden en millors resultats per a les empreses. Objectius: El principal objectiu de la investigación és analitzar els factors individuals, grupals i organitzacionals que influïxen en les conductes de compartir coneixement. La rellevància d'estes variables, que son necessàries per a l'aprenentatge grupal, justifica la importancia d'este estudi. En concret, les variables personals que s'estudien són l'autoeficàcia i les expectatives personals de resultats, com a variable grupal el clima de grup i com a variable organitzacional el suport organitzacional. Finalment, s'ha analitzat també el paper del la justícia organitzacional i clima de justicia en la predicció de les conductes de compartir coneixement. Elements de la metodologia a destacar: A més de les análisis descriptives i correlacions bivariades, s'han utilitzat anàlisi que permeten posar a provamo dels complexos. En concret s'ha utilitzat l'Anàlisi Factorial Confirmatori (AFC) (Lévy Magin & Varela Mallou, 2006) i els Models d'Anàlisis Estructurals (SEM) (Anderson & Gerbing, 1988; Bollen, 1995; Hair et al., 2008; Ruiz et al., 2009). L'Anàlisi Factorial Confirmatori ens ha permés la validació de les escales i els models estructurals confirmar les relacions dels models. Finalment, i especialmente rellevant donada l'escassetat d'estudis semblants en este àmbit, per a estudiar les relacions entre les variables en distints nivells s'ha utilitzat un enfocament transnivell amb regressions jeràrquiques lineals múltiples (Pardo et al., 2007; Raudenbush & Bryk, 2002). Resultats: En quant als resultats obtinguts, s'ha demostrat la importància de les variables personals en les conductes, així com la importància i el paper determinant que tenen els factors grupals i organitzacionals a generar l'ambient i el compromís adequats en els seus empleats, perquè estos compartisquen els seus coneixements. La justícia organitzacional s'ha vist que té un paper fonamental en les conductes de compartir coneixement, tant a nivell individual com a nivell grupal.