En els últims vint anys s'ha promogut 'el enfocament del cicle de vida', per a abordar de la millor manera possible el disseny, producció, comercialització, consum i retirada de qualsevol tipus de productes (de el bressol a la tumba). Alguns aspectes ambientals del cicle de vida són mostrats a través d'etiquetes ambientals, que no són àmpliament demandades pels consumidors. Al seu torn, el desinterès dels consumidors, es traduïx en un desinterès dels fabricants per demostrar les millores des de l'enfocament ambiental. Tenint en compte que actualment hi ha un dèficit de demanda d'informació ambiental, l'objectiu principal d'esta Tesi és proposar una estratègia que ajude a millorar la percepció i comprensió de la informació ambiental oferida als consumidors a través de les ecoetiquetes, alhora que una sèrie d'accions que ajuden a reforçar la proposta i tendir cap a un Consum Sostenible. Per a aconseguir este objectiu, s'ha realitzat una revisió per a definir i relacionar els principals conceptes tractats entorn del Desenvolupament Sostenible, les relacions entre sectors i actors implicats, el cicle de vida d'un producte, aspectes i impactes ambientals, i informació ambiental oferida als consumidors. Posteriorment s'ha desenrotllat una revisió exhaustiva d'articles científics sobre informació ambiental, comportament ambiental dels consumidors, compra pública verda, etc. A continuació, s'ha desenrotllat un estudi de camp aplicat al sector calçat, que permet distingir les opinions i percepcions de fabricants i de consumidors, que confirmen la falta d’interès i motivació pels productes menys danyosos amb el medi ambient. L'aportació fonamental d'esta Tesi Doctoral, és introduir un enfocament de participació des de la visió del consumidor, que li permeta participar activament en les polítiques de la gestió de la informació ambiental.