Resum Esta Tesi proposa l'ús de tècniques multidisciplinars com a alternativa viable als procediments actuals d'avaluació del confort del calcer els quals, normalment, consumixen molts recursos humans i tècnics. Estes tècniques són Realitat Virtual, Biomecànica Computacional i Xarxes Neuronals Artificials. El marc d'esta tesi es l'avaluació virtual del confort mecànic del calcer, és a dir, de les pressions relacionades amb el confort del calcer; i el seu principal objectiu és predir les pressions exercides per la sabata sobre la superfície del peu al caminar per mitjà de la simulació del contacte en esta interfaç. En particular, s'ha desenvolupat una aplicació software que utilitza el Mètode dels Elements Finits per tal de simular la deformació del calcer. S'ha desenvolupat un model preliminar que descriu el comportament del tall del calcer, s'ha implementat un procés automàtic per a l'aliniament inicial peu-sabata i s'ha presentat una metodologia per a obtindre una animació genèrica del pas de cada individu. A més, s'han proposat nous models per a simular el comportament del tall del calcer amb l'objectiu de millorar l'aplicació desenvolupada. Per altra banda, les Xarxes Neuronals Artificials (XNA) han sigut aplicades amb èxit a la predicció de la força exercida per una esfera, que simulant un os, espenta una mostra de material. Les XNA també han sigut emprades per tal de predir les pressions exercides pel tall del calcer sobre la superfície del peu (pressions dorsals) en un pas complet. Les principals contribucions d'esta tesi són, el desenvolupament d'un innovador simulador que permetrà als fabricants de calcer realitzar avaluacions virtuals de les característiques del seus dissenys sense haver de construir el prototip real, i el desenvolupament d'una eina també innovadora que els permetrà predir les pressions dorsals exercides pel calcer al caminar.