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Especialización
Retos
Sociedad
Percepción pública
Communication
Specialization
Challenges
Society
Public perception
[EN] We are in a pivotal point in time for the veterinary medical education. A decision to broaden the scope and potential of veterinary medical education is fundamental for the profession to navigate a transition into a sustainable future. Leadership, collaboration and a shared vision will determine the destiny of the profession. Knowledge expansion in the veterinary field is challenging the training of omnicompetent vets. Veterinary medical education can adequately support the developing profession by implementing a differentiation in their programmes to answer the demand of society in a sustainable way. By training vets to be more competent in either companion animal or food animal medicine one might positively influence the vets' confidence, which can help to improve their communication with clients and improve mental wellbeing. This article describes current challenges in the profession and the opportunities for differentiation in veterinary education to combat these challenges.
[ES] Estamos en un punto crucial en el tiempo para la enseñanza de la veterinaria. La decisión de ampliar el alcance y el potencial de la educación veterinaria es fundamental para que la profesión pueda navegar hacia un futuro sostenible. El liderazgo, la colaboración y una visión compartida determinarán el destino de la profesión. La expansión del conocimiento en el ámbito veterinario es un reto a la formación de los veterinarios omnicompetentes. La educación veterinaria puede apoyar adecuadamente el desarrollo de la profesión mediante la implementación de una diferenciación en sus programas para responder a la demanda de la sociedad de una manera sostenible. Mediante la formación de los veterinarios a ser más competente en animales de compañía o animal de producción se podría influir positivamente la confianza de los veterinarios, ayudando así a mejorar su comunicación con los clientes y el bienestar mental. Este artículo describe los retos actuale
Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Abierto
http://hdl.handle.net/10251/137634
Universitat Politècnica de València
REDU. Revista de Docencia Universitaria
Inglés
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