Resumen en valenciano Humorismo i avantguarda. La representaci grfica de lhumor, s un projecte que vol aportar al no tan extens cos teric del disseny grfic, lanlisi de les imatges que, en la seua funci de comunicaci amb lespectador, provoquen humor, o com menys, transmeten lenginy visual amb el qual van ser pensades. La prctica irnica, satrica i humorstica de la forma grfica pren un s vital en les avantguardes histriques, justificada per una vis humorstica dels ismos. Ens hem detingut en aquesta anlisi detallada a travs dels seus textos i els seus manifestos per sobretot, a travs de les seues imatges. Lestructura del treball investiga en primer lloc el concepte dhumor per a analitzar-lo en les imatges precedents i en els propis productes grfics de les avantguardes artstiques i definir-les finalment, com un moviment manifestament humorstico per sobre duns altres. Aquest estudi ens ha perms realitzar un recorregut per les obres ms rellevants de la Pathosformel de lhumor avantguardista i els seus autors, entre unes altres, Mayakovsky ulybetsia, Mayakovsky smeitsia, Mayakovsky izdevetsia, de Vladimir Mayakovsky, les gregueras de Ramn Gmez de la Serna o larticle Humorismo publicat en Ismos, lAntologia de lHumor Negre de Andr Breton, The Blindmans Ball de Beatrice Wood, el manifest Parole in libert de Marinetti, el fams Bibendum dOGalop, Tango with cows de Vasily Kamensky, Dlia Glosa o 4 Distvia de Mayakovsky i del Lissitsky respectivament, la perversi entre la imatge i la paraula de Duchamp, els collages de Heartfield i de Max Ernst, fins a la subversi icnica de Magritte, totes elles estan en lorigen del disseny grfic posmoderno.