La Tesi Doctoral Figuraci— Postconceptual. Pintura Espanyola: de la Nova Figuraci— Madrilenya a la Neometaf’sica (1970-2010) proposa una lectura de continu•tat entre aquests corrents pict˜rics, que constitueixen un s˜lid i plausible fenomen art’stic espanyol contemporani, pr˜xim al pensament postmodern. El relat d'aquests quaranta anys d'hist˜ria en el seu context Ñdes dels seus inicis a la fi de la dcada de 1960 a Espanya, fins a la seua activitat a principis del segle XXIÑ inclou un estudi sistemˆtic de totes les exposicions programˆtiques desplegades: 1980 (1979), Madrid D. F. (1980), Otras figuraciones (1981), El retorno del hijo pr—digo (1991-1992), Muelle de Levante (1994), Visions sense centre (1998-1999), Canci—n de las figuras (1999), Figuraciones (1999-2003) y Los esquizos de Madrid (2009). A partir de l'estudi dels autors i les seues obres es formulen les claus de carˆcter esteticopotiques que atorguen a aquests artistes un aire de fam’lia que els identifica enfront d'altres posicionaments art’stics coetanis. Entre aquestes claus cal destacar la seua decidida aposta per la imatge pict˜rica i per a afrontar una regeneraci— de la pintura figurativa tradicional, especialment en un moment coincident amb l'aparici— i extensi— de l'Art Conceptual. A pesar de mantenir una actitud individualista i independent, els artistes de la Figuraci— Postconceptual comparteixen altres interessos, com s—n la recuperaci— dels valors narratius i el carˆcter potic de la pintura, la redefinici— de la figuraci—, el posicionament de resistncia enfront de la imatge mediˆtica o l'apologia d'una semˆntica ic˜nica latent. En la nostra investigaci— s'inclou una catalogaci— dels autors vinculats a aquest fenomen, on es recullen una gran varietat de solucions formals i traject˜ries art’stiques de repercussi— hist˜rica i/o cr’tica diversa, desenvolupades totes elles en molt diferents contextos. Aquesta catalogaci— s'acompanya d'una cronologia detallada de les activitats expositives empreses. La Tesi Doctoral contŽ, a mŽs, amb un extens apndix documental on s'inclou l'aportaci— de fonts originals i indites compostes per una srie de textos dels artistes mateixos, aix’ com les entrevistes realitzades als protagonistes. Els pintors mŽs representatius dels inclosos en el nostre estudi s—n: Carlos Alcolea, Guillermo PŽrez Villalta, Carlos Franco, Chema Cobo, Jaime Aledo, Sigfrido Mart’n BeguŽ, Carlos Forns, Dis Berlin, Antonio Rojas, Mar’a G—mez, Manuel S‡ez, Pelayo Ortega, Angelica Kaak, çngel Mateo Charris, Paco de la Torre, Dami‡n Flores, Jo‘l Mestre, Teresa Moro, Fernando Cord—n, Sergio Sanz, Juan CuŽllar, Gonzalo Sicre, Teresa Tom‡s, JosŽ Miguel Pere–’guez, Elena Go–i i Miki Leal.