RESUM La qualitat i importāncia del disseny grāfic desenvolupat a Alemanya en la primera meitat del segle XX estā fora de tot dubte, així com les seues aportacions al panorama grāfic internacional. La Segona Guerra Mundial i la divisiķ d'Alemanya després de la signatura de la Capitulaciķ van suposar una gran bretxa en l'evoluciķ del mateix. L'objecte de la present investigaciķ és determinar l'evoluciķ del llenguatge visual –i amb aįō dels diferents elements del disseny grāfic– dins de la República Democrātica Alemanya, en relaciķ amb l'evoluciķ experimentada en els anys previs i amb el sistema social i polític existent. Per a aconseguir-ho, després d'una anālisi qualitativa basada en la bibliografia disponible, es procedeix a l'anālisi del llenguatge visual d'una mostra de 525 cartells desenvolupats al llarg de tota la histōria de la RDA. A fi de realitzar una investigaciķ metōdica dissenyarem un sistema d'anālisi del llenguatge visual propi, prenent com a punt de partida els sistemes d'anālisis existents més rellevants. Paralˇlelament analitzarem la tipografia dissenyada i produīda dins de la VEB Typoart, sent aquesta l'única empresa dedicada al desenvolupament de tipus. Les dades obtingudes ens permeten establir una evoluciķ i perioditzaciķ del disseny i la seua relaciķ tant amb l'evoluciķ del disseny previ a 1945 com amb els esdeveniments soci-polítics més rellevants.