Aquesta tesi pretŽn abordar una problemˆtica sorgida des dels œltims avanos tecnol˜gics relacionats amb la ubiqŸitat dels dispositius m˜bils i la necessitat d'una adaptaci— formal i tecnol˜gica des del punt de vista de la interacci— home-mˆquina, que implique el seu œs efica per a l'aprenentatge de continguts. L'existncia de nombrosos mtodes d'interacci— existents en l'actualitat enfocats a l'educaci—, com s—n l'aprenentatge electr˜nic (e-learning) i l'aprenentatge electr˜nic m˜bil (m-learning), necessiten una adequaci— espec’fica que tinga en compte les limitacions i restriccions que impliquen i que afecten directament el desenvolupament d'interf’cies orientades a l'usuari. El treball es centrarˆ en analitzar els factors, tant a nivell social com a nivell tecnol˜gic, que influeixen en el seu œs per part d'estudiants, coneixedors del medi a nivell social. S'estudiarˆ la problemˆtica en la creaci— de continguts espec’fics sobre aquest suport i la seua influncia en els usuaris. Paralálelament es realitzarˆ una anˆlisi mœltiple i comparativa d'aplicacions enfocades a dispositius m˜bils en l'ˆmbit educatiu. Per œltim, es validarˆ el seu œs funcional i d'usabilitat entre usuaris potencials a nivell universitari, mitjanant el processament de dades estad’stiques obtingudes d'una enquesta elaborada per a avaluar les aplicacions generades arran de les investigacions i desenvolupaments generats des del projecte nacional PAULEX Universitas HUM2007-66479-C02-01.