Resum Aquest treball d’investigació pretén contrastar metodologies d’ensenyament i aprenentatge de llengües. Es persegueix, amb aquesta finalitat, un doble objectiu. Inicialment, verificar la hipòtesi que es planteja: els grups sotmesos a la metodologia de la simulació i joc experimenten un progrés significatiu en el domini de les destreses de producció en llengua anglesa: l’expressió oral i l’expressió escrita. En segon lloc, contribuir a la investigació-acció en el camp de metodologies d’innovació educativa amb la intenció d’acostar la investigació i la pràctica professional en l’àmbit de l’ensenyament. L’estructuració d’aquest treball de camp inclou una introducció que descriu en línies generals la necessitat d’una societat multilingüe i la situació actual de l’ensenyament de llengües. Hom fa un repàs de l’evolució de la simulació i joc des dels seus inicis fins a la seua aplicabilitat en l’ensenyament i en la recerca. Es revisen els treballs d’investigació realitzats fins el moment sobre l’eficàcia de la metodologia de la simulació i joc. A més, hom aborda la metodologia de la simulació i joc, la seua definició, principis, utilitat i els beneficis de la seua implementació en l’àmbit educatiu, concretament en l’ensenyament de llengües. Es realitza una descripció detallada de la simulació telemàtica ICONS, en la qual ha participat una part de la població universitària per dur a terme el present experiment. La simulació telemàtica ICONS tracta d’una simulació a gran escala on participen grups multidisciplinaris de tot el món, en comunicació sincrònica i asíncrona. Es detallen els materials emprats, tant els recursos humans com tècnics i s’especifiquen els mètodes utilitzats per comparar les estratègies docents emprades en l’ensenyament i aprenentatge de la llengua anglesa com llengua estrangera en diversos grups d’alumnes de la Universitat Politècnica de València. Un nombre de grups de control segueixen un enfocament més tradicional en l’adquisició de l’anglès, mentre que altres grups experimentals duen a terme el seu aprenentatge mitjançant la metodologia de la simulació i joc amb la simulació telemàtica del Projecte ICONS. Els resultats obtinguts de l’experiment mostren que els subjectes que duen a terme la simulació telemàtica ICONS milloren de manera significativa les seues destreses de producció en llengua anglesa.