La capacitat de diàleg entre la Pedra Natural i l’Ésser Humà per al Disseny i el Desenvolupament de productes nous. Resum La Pedra Natural és un material àmpliament utilitzat des dels inicis de la humanitat. L’aplicació i la funcionalitat d’aquest material estan sobradament justificades per les característiques tècniques que té, que han sigut posades a prova durant diversos segles. A més de presentar bones característiques físiques i mecàniques, de resistència o durabilitat, és important mesurar altres valors que ens aporta aquest material, com també observar el comportament humà generat pels productes o ambients creats en Pedra Natural. Amb la finalitat d’identificar la capacitat de diàleg entre la pedra natural i l’ésser humà per al disseny i el desenvolupament de productes nous, hem estudiat, per mitjà de la utilització de diverses tècniques (qualitatives i quantitatives), les característiques intrínseques del material que influeixen en el benestar de l’ésser humà, el posicionament del disseny dins de les empreses d’elaboració del sector, els factors clau del material en la creació de nous productes i, per una altra banda, els gustos, les preferències i el posicionament del consumidor davant d’aquestes mateixes variables. Els resultats han demostrat que hi ha un gran interès per productes dissenyats i desenvolupats a partir de la pedra natural, tant per part de les empreses i dels dissenyadors com també del consumidor. Les empreses i els dissenyadors estan d’acord pel que fa a les aportacions i els beneficis del disseny per a les empreses i, d’altra banda, juntament amb els consumidors, tots convergeixen en les mateixes sensacions que justifiquen l’explotació d’un producte en pedra natural. No obstant això, l’estudi de les variables relacionades amb els atributs del material presenta algunes divergències d’opinió entre empresaris, dissenyadors i consumidors. Amb aquest estudi es conclou que la relació que manté l’ésser humà amb un producte de pedra natural s’estableix per mitjà d’aspectes que en transcendeixen el valor emocional – cultura, història i tradició– per a centrar-se en la funcionalitat i en l’aparença del producte. El mercat de l’oferta, per part de dissenyadors i empresaris, no està donant resposta a la demanda, desitjada pels consumidors.