RESUM L'objectiu d'esta tesi doctoral és examinar com influeixen els factors organitzatius i els factors culturals durant el procés de fusió i adquisició d'empreses proveidores del sector automobilístic. L'aplicació es realitzarà dins d'aquest sector; més concretament en la indústria proveidora de components, i estudiarà diferents casos de fusió i adquisició de proveidors de primer nivell de subministrament dels fabricants d'automòbils. Per tal d'aconseguir aquest objectiu s'aprofundirà dins el marc conceptual, passant per una revisió general de les fusions i adquisicions (F/As), fins a arribar a l'eix principal de la investigació, que se centrarà en l'examen detallat dels factors organitzatius i culturals i també en la integració dels recursos humans i la cultura d'organització empresarial. Igualment s'analitzarà el que ocurreix amb els empleats i directius de les empreses adquirides i les que adquireixen, com s'afronta la comunicació durant el procés de F/As i com són el clima d'organització i els estils de direcció. Per una altra banda, s'estudiarà l'influència de la transferència de coneixement i, en particular, la transferència de tecnologia en les F/As.