UNIVERSITAT POLITCNICA DE VALNCIA DEPARTAMENT DESCULTURA PROPOSTA DE TESI DOCTORAL TTOL: DESPRS DE LA FEBRE DE LOR (influncia, estructura dissipativa i horitz desdeveniment en la concepci de lobjecte artstic com a artefacte allegric) Doctorand: Jos Maldonado Gmez Directora: Trinidad Gracia Bensa Paraules clau: art, allegoria, angoixa, estratgies allegriques, estructura dissipativa, horitz desdeveniment, influncia, objecte artstic, radiaci, tema, transesttica, transistor, transmdia. Resum: Anlisi de les estratgies, prctiques i processos de transformaci de lart a travs de la influncia de discursos diferents de lesttic i com aquests constitueixen un model transformador potencial del nucli de les eines conceptuals i semitiques en la construcci de lobjecte artstic com a artefacte o giny allegric. Les prctiques artstiques actuals sn resultat de tota una srie desdeveniments que shan anat desenvolupant amb una intensitat creixent al llarg dels sis darrers segles. No podem pensar la prpia prctica artstica si no s a la llum, o a lombra, s aquesta una qesti opticogeomtrica de carcter trmic, desdeveniments que han anat marcant la deriva semiolgica i semitica de tots els processos constitutius dels llenguatges artstics pretrits, contemporanis o en formaci. La inter(des)composici dels llenguatges de les diferents disciplines o camps dall esttic, i de les cincies en general, han significat contaminacions, hibridacions, mutacions, alteracions crtiques, i tot un llarg etctera de processos i interaccions en el propi sistema dels objectes, dall social, dall meditic i fins i tot en el sistema i discurs dall poltic i de les relacions transhumanes (ja gaireb posthumanes) i de poder, s a dir, en els usos i costums que del llenguatge es van designar, ens van ensenyar i vam aprendre. Ens trobem davant de noves vies i modes dexpressi artstica que reclamen una mirada nova sobre la tasca del discurs esttic ms enll del seu potencial transcendent i epocal. De com ens pensem a nosaltres mateixos i mitjanant qu ens pensem. Pensar(se) en all esttic s un exercici de conscincia que requereix estratgies creatives complexes, transmeditiques i transdisciplinars. Parlar duna teoria transesttica o duna transpotica de les coses (ja transcoses i transfets) pot resultar ms adequat per als fenmens inevitables de transmissi, transposici, transliteraci, transcontaminaci i transparncia en qu ens trobem immersos. s per tot aix que cal pensar lactivitat de lanomenat artista en tant que transistor. s travs de lanlisi detallada de les frmules i expressions, dels seus modes i mtodes de treball, de les vies i vincles que sestableixen per conixer la profunditat o superficialitat de les coses, dels processos constitutius del llenguatge, els seu modes, i de les potencials vies dinserci, transmissi, transcodificaci, transmedialitzaci i transmigraci social i personal, que pot ser possible desenvolupar una investigaci que indagui el tema i la influncia com a elements nuclears a lactivitat tica i esttica, i que conceptes com angoixa i ansietat, estructura dissipativa i horitz desdeveniment es constitueixin com a pedres angulars destratgies i processos dallegoresi en la constituci de lobjecte esttic a travs del temps i la cultura. El propsit de la present tesi doctoral s investigar els fonaments daquestes estratgies, prctiques i processos.