La tesi titulada: Aproximació al buit misteriós de l'escultura. Una visió de l'escultura contemporània d'Orient i Occident, i presentada per TSUN CHEN TUAN, aborda el tema del buit en l'escultura asiàtica i occidental, fent un complet estudi d'anàlisi i comparació entre dues civilitzacions tan distants en l'espai i que poden tenir tants trets que les acosten.      L'enorme domini econòmic i de poder del món occidental sobre l'oriental, a partir del Segle XIX, va exercir una gran influència sobre la cultura dels països asiàtics moderns. Aquest fenomen explicarà els principals canvis esdevinguts, no només referits a la qüestió de l'art i de la cultura, sinó també a les característiques de l'època i el corrent social en què es troba immers l'artista.      Com succeeix amb l'aire, sempre passem per alt l'existència del buit d'una manera espontània. Però, si el buit no existís, qualsevol ésser perdria la possibilitat d'existir. Encara que no el puguem veure ni tocar, el buit és el requisit previ per a l'existència de tots els éssers, inclosos nosaltres mateixos. Podem dir que aquest treball aborda el tema del buit a través de la comparació d'elements filosòfics, psicològics i culturals en general, per tal de comparar la representació comú d'aquest en l'escultura d'orient i d'occident, centrant-nos en l'escultura contemporània. Recolzant la nostra classificació en la funció, l'estat o l'existència del buit, analitzarem les diferents formes de presentar-se en l'escultura, en elements concrets com: la caixa, la casa, el túnel, la tomba, la vitrina, l'aparador o l'úter ... i que els confrontarem amb la seua representació conceptual i formal.      De l'estudi conclourem que l'escultura contemporània s'ha convertit en múltiple i variada, precisament, per la participació en ella del buit. A través de la comparació entre les obres escultòriques d'artistes europeus i americans amb les realitzades per artistes asiàtics, ens adonarem que el buit es considera com un element de l'escultura, capaç de mostrar aspectes comuns entre dos sistemes culturals tan diferents a tots els nivells. D'aquesta manera, i a través de l'anàlisi de les característiques comunes, advertirem també algunes diferències subtils entre les dues cultures. Així, emprant el buit en l'escultura com el vehicle, les diferències ens permetran entendre la multiplicitat i la complexitat de la cultura oriental i l'occidental.      Pensem que adonar-se de l'existència del buit, adquirir plena consciència d'ell, sentir-lo i utilitzar-lo, constitueix un camí important i crucial, i el seu valor serà innegable en el desenvolupament de l'escultura contemporània futura.