%PDF-1.4
%
1 0 obj
<>
endobj
2 0 obj
<>stream
Naturaleza
Grabado
Texturas
Cuerpo humano
Conexión
Melancholy
Nature
Engraving
Textures
Human body
Connection.
[CA] La melancolia ha sigut estudiada i tractada durant la història de l'art i la seua
idea ha anat evolucionant generant una temàtica pròpia en les arts plàstiques.
Es presenta de diferents formes, com: malaltia, sentiment, emoció etc. La
melancolia concebuda com a afecció i emoció, fruit del raonament i
enjudiciament de tot el que envolta l'existència del subjecte. Això provoca en ell
un desinterés pel món exterior i l'abstracció d'aquest cap a un propi.
L'artista utilitza la naturalesa en si mateixa com a element creador i destructor,
és la temàtica cap a l'abstracció de la realitat del subjecte, mentre que el cos
humà és la inspiració d'expressió i identitat.
El treball aprofundeix en la naturalesa del subjecte melancòlic i en el seu entorn
envolupant, estudia la melancolia en trets generals al llarg de la història i els
seus referents pictòrics. En la part pràctica es desenvolupa el concepte
mitjançant mètodes de reproducció múltiple com: el gravat calcogràfic i les
seues diferents tècniques com l'aiguafort, aiguatinta, mezzotinto i xilografia
[ES] La melancolía ha sido estudiada y tratada durante la historia del arte y su idea ha ido evolucionando generando una temática propia en las artes plásticas.
Se presenta de distintas formas como enfermedad, sentimiento, emoción etc.
A finales del siglo XIX la melancolía empieza a ser estudiada por la psicología y se concibe como fruto del razonamiento y enjuiciamiento de todo lo que rodea la existencia del sujeto. Esto provoca en él un desinterés por el mundo exterior y la abstracción de este.
La naturaleza como elemento creador y purificador es el recurso hacia la abstracción de la realidad del sujeto, mientras que el cuerpo humano es el instrumento de expresión e identidad.
El trabajo profundiza en la naturaleza del sujeto melancólico y en su entorno envolvente y estudia la melancolía en rasgos generales a lo largo de la historia y sus referentes pictóricos. En la parte práctica se desarrolla el concepto mediante el grabado calcográfico y sus distintas técnicas como el aguafuerte, aguatinta, mezzotinto etc
La melancolia ha sigut estudiada i tractada durant la història de l'art i la seua idea ha anat evolucionant generant una temàtica pròpia en les arts plàstiques. Es presenta de diferents formes com a malaltia, sentiment, emoció etc. A la fi del segle XIX la melancolia comença a ser estudiada per la psicologia i es concep com a fruit del raonament i enjudiciament de tot el que envolta l'existència del subjecte. Això provoca en ell un desinterés pel món exterior i l'abstracció d'aquest. La naturalesa com a element creador i purificador és el recurs cap a l'abstracció de la realitat del subjecte, mentre que el cos humà és instrument d'expressió i identitat. El treball aprofundeix en la naturalesa del subjecte melancòlic i en el seu entorn envolupant i estudia la melancolia en trets generals al llarg de la història i els seus referents pictòrics. En la part pràctica el concepte es desenvolupa mitjançant el gravat calcogràfic i les seues diferents tècniques com l'aiguafort, aiguatinta,
mezzotinto etc.
[EN] Melancholy has been studied and treated during the history of art and its idea has evolved generating its own theme in the plastic arts. It presents itself in different forms such as illness, feeling, emotion etc. At the end of the nineteenth century melancholy begins to be studied by psychology and is conceived as the result of reasoning and judgment of everything that surrounds the existence of the subject. This provokes in him a disinterest in the outside world and the abstraction of it. Nature as a creative and purifying element is the resource towards the abstraction of the reality of the subject, while the human body is an instrument of expression and identity. The work delves into the nature of the melancholic subject and its surrounding environment and studies melancholy in general features throughout history and its pictorial references. In the practical part, the concept its with chalcographic engraving and its different techniques such as etching, aquatint, mezzotinto etc. are developed
Reserva de todos los derechos
Abierto
Ana de los Dolores Tomás Miralles
http://hdl.handle.net/10251/192589
Universitat Politècnica de València
Español
endstream
endobj
3 0 obj
<>
endobj
4 0 obj
<>
endobj
5 0 obj
<>
endobj
6 0 obj
<>
endobj
7 0 obj
<>
endobj
8 0 obj
<>
endobj
9 0 obj
<>
endobj
10 0 obj
<>
endobj
11 0 obj
<>
endobj
12 0 obj
<>
endobj
13 0 obj
<>
endobj
14 0 obj
<>
endobj
15 0 obj
<>
endobj
16 0 obj
<>
endobj
17 0 obj
<>
endobj
18 0 obj
<>
endobj
19 0 obj
<>
endobj
20 0 obj
<>
endobj
21 0 obj
<>
endobj
22 0 obj
<>
endobj
23 0 obj
<>
endobj
24 0 obj
<>
endobj
25 0 obj
<>
endobj
26 0 obj
<>
endobj
27 0 obj
<>
endobj
28 0 obj
<>
endobj
29 0 obj
<>
endobj
30 0 obj
<>
endobj
31 0 obj
<>
endobj
32 0 obj
<>
endobj
33 0 obj
<>
endobj
34 0 obj
<>
endobj
35 0 obj
<>
endobj
36 0 obj
<>
endobj
37 0 obj
<>
endobj
38 0 obj
<>
endobj
39 0 obj
<>
endobj
40 0 obj
<>
endobj
41 0 obj
<>
endobj
42 0 obj
<>
endobj
43 0 obj
<>
endobj
44 0 obj
<>
endobj
45 0 obj
<>
endobj
46 0 obj
<>
endobj
47 0 obj
<>
endobj
48 0 obj
<>
endobj
49 0 obj
<>
endobj
50 0 obj
<>
endobj
51 0 obj
<>
endobj
52 0 obj
<>
endobj
53 0 obj
<>
endobj
54 0 obj
<>
endobj
55 0 obj
<>
endobj
56 0 obj
<>
endobj
57 0 obj
<>stream
xSn0+)E%pčMRȊaCJ.~a>([]Ra̛7zOޅDICSޭ@SPKg`;{5 ,
,Dp($.њ/g]}1vﷷ5h!G@WA7qp|u5۷RǂP(r7i3lr3(|^
sfI.zz?h}f`2 N*YڒAh