RESUM. Durant tota la història va existir una certa relació entre la ciència  (matemàtica, física, dinàmica, òptica)...i l'art. Des de "1900/1945", la primera guerra mundial "1914-1918", altres dates com la revolució Russa "1917", i la teoria de la relativitat com física moderna, amb les seues nocions deQuadridimensional, Espai temps "1901", marcarien tres fites importants en l'esdevindre històric de la iconografia industrial mecanicista. El sorgiment de la Psicoanàlisi, el cine, la velocitat, les comunicacions i novesteories físiques i filosòfiques, van motivar  que artistes intel·lectuals visqueren en un constant qüestionament i en un ambient de gran necessitat de coneixements nous. El concepte del mecanicisme va aconseguir la seua màxima expressió amb les avantguardes que van tindre origen en els impressionistes, Cubistes, Dadaistes i Futuristes. Es tractava, per tant, d'establir una estreta relació  entre, la ciència en general i l'art, a la recerca d'altres noves formes d'expressió i d'altres conceptes.  El fenomen de l'atenció artística pel mecanicisme i la utilització de l'objecte mecànic (La Màquina), sorgix com una actitud generalitzada entre les diferents tendències d'avantguarda. Tant els futuristes com els dadaistes i cubistes, Boccioni, Duchamp i Léger van afrontar el valor de la màquina no com un nou sistema, sinó com una font inesgotable on trauen les idees per a representar el mecanicisme i el dinamisme en els seus quadros.  També com a crítica dels temes i de l'objecte artístic tradicional. S'ha subtitulat precisament esta Tesi "Mecanicisme i dinamisme en les obres de Marcel Duchamp, Fernand Léger i Umberto Boccioni, Tres estils diferents", per a concretar que la relació amb l'art, la ciència i la indústria (El maquinisme) no s'ha pres en la seua significació habitual, sinó atenent la utilització iconogràfica que l'artista ha fet dels elements formals propis de la indústria, aplicats en la seua obra per aaconseguir molts objectius, entre ells, el moviment i el dinamisme. L'estructura de la tesi s'ha organitzat en set capítols: En el capítol u es tracta de definir el mecanicisme, com va sorgir i la seua relació amb moltes teories científiques i filosòfiques. En el capítol dos es parla de Léger com a exemple en comparació amb Duchamp i Boccioni.  En el tercer capítol es tracta de mostrar el mecanicisme en l'obra de Léger. El capítol 4 està dedicat als nous llenguatges visuals, els Rajos x  i la fotografia, prenent  Duchamp com a exemple. En el capítol cinc es parlarà de laconcepció mecanicista en l'obra de Boccioni. En el capítol sis trobem els conceptes del moviment futurista amb  un esquema  detallat del mateix. En el capítol set es realitzarà una cronologia sobre el mecanicisme en altres moviments. La tesi arreplega finalment la relació dels artistes i l'art amb la ciència i el maquinisme al llarg del segle. Mecanicismo y dinamismo en las obras de Duchamp, Léger y Boccioni. Tres estilos Diferentes 6