RESUM Títol: “L´influència de les Tecnologies de L´Informació i les Comunicacions a les PYMES del Sector Textil. Efecte de l´implantació del comerç electrònic.” Autor: F. Javier Muñoz Giner Director: Dr. Roberto García Payà El present treball d´investigació tracta d´una temática clau al desenvolupament competitiu de les empreses i per tant necessaria per a la supervivència d´aquestes. El àrea de la Tesi són les Tecnologies de L´Informació i les Comunicacions i l´influència d´aquestes al Capital Tecnològic de les empreses. En concret l´estudi que s´ha realitzat dins del Sector Textil de la Comunitat Valenciana. A l´investigació s´ha proposat un moldel específic de gestió per a les empreses tèxtils d´estudi que permeta l´elaboració d´una estratègia tecnològica als sistemes d´informació coherent amb l´estratègia general de l´empresa i que faja possible una implantació eficient dels Sistemes Avançats de Gestió. El model plantejat s´ha possat a prova a casos reials del sector obtenint un model millorat gràcies a tècniques qualificatives que permet seleccionar els sistemes d´informació de suport als procesos de negoci tenint en compte diversos factors, entre els quals destaca l´oportuna identificació dels elements crítics a l´implantació d´aquestos sistemes i la seva correcta seqüència tenint en compte tant factors tècnics com organitzatius i mostrant especial interés als aspectes i funcionalitats específiques per a les petites i mitjanes empreses del Sector Textil. Les conclusions de la validació del model al sector productiu del textil de la Comunitat Valenciana determinen les línies d´actuació prioritaries per tal d´enfortir els punt dèbils actuals i generar una ventatja competitiva que els permeta afrontar la nova situació del mercat amb èxit i diferenciació, tenint com a eina de millora competitiva l´implantació eficaç dels Sistemes Avançats de Gestió i la seva evolució cap al e-business.