RESUM L’objectiu de la present investigació és analitzar l’efecte de la transferència de coneixement en la millora del rendiment empresarial. Mitjançant la revisió de les diferents perspectives i enfocs en organizatció d’empreses, es considera com a posicionament teòric l’enfoc basat en competències. L’enfoc basat en competències es centra en el desenvolupament de competències com a font d’advantatge competitiu sostenible. Les competències distintives tenen un rol fonamental per a aquest objectiu, la base per al desenvolupament d’aquest tipus de competències són els actius estratègics i especialment el coneixement. L’advantatge competitiu derivat del coneixement, depen per una part de la naturaletza d’aquest recurs i per altra banda d’una adequada gestió. Per tant es fa necessari la transferència de coneixement més que la mera possessió. Amb aquestes consideracions s’ha desenvolupat un model teòric explicatiu de la relació existent entre els factors antecedents amb la transferència de coneixement i el seu efecte amb el rendiment empresarial. El model ha sigut aplicat a empreses del sector hoteler español, i els resultats constaten que hi ha un efecte positiu i significatiu entre els factors antecedentes (visió holística de la organització, gestió per competències, aprenentatge continu e infraestructura tècnica de les tecnologíes de la informació) amb la transferència de coneixement. Per altra part es constata que la transferència de coneixement té un efecte positiu i directe en el rendiment organitzatiu. Paraules clau: transferència de coneixement, visió holística, gestió per competències, aprenentatge continu, infraestructura técnica de les TI, advantatge competitiu, actius estratègics.