POSIBILITATS ARTÍSTIQUES DE LA IMATGE ELECTRÒNICA: EL CHROMA-KEY. Esforçats a reproduir una realitat més real que la pròpia realitat, fa anys que les tecnologies de la imatge empren recursos cada vegada més sofisticats amb els quals elaborar i construir un llenguatge propi. Resulta evident el desenvolupament en aquests últims trenta anys d'aplicacions que integren la tècnica de chroma-key com un element més del seu discurs. Aquest recurs unit als diferents mitjans que l'emprenen (Cinema, Televisió, Videoart) suposa una ampliació formal i expressiva del llenguatge audiovisual. Realitzar un estudi sobre les diferents aplicacions que se li ha donat a l'ús del chroma-key, intentant indagar darrere de la tecnologia per veure les necessitats que ha portat als autors a escollir-la i quin ús fan d'ella i com la integren al seu discurs. Hem pogut observar que hi ha diferències manifestes en la manera que tenen d'aplicar el Cinema, la Televisió i el Videoart aquests recursos. En el cas del Cinema, ens interessa pel seu ús quasi imperceptible del chroma-key ja en la dècada dels seixanta. A la Televisió, observem que en els últims vint anys s'ha incorporat una nova forma de representació: el decorat virtual. El Videoart des del seu naixement (anys seixanta) empra el chroma-key d'una manera molt més evident, prioritzant com té d’experimental el mig enfront de la il•lusió de realitat pròpia del Cinema. A partir de la revolució informàtica en els noranta, observem que moltes pràctiques artístiques s'engloben dins del que es denomina "interactives". Ací també hem trobat algun exemple d'utilització del chroma-key, que permet aquesta interactivitat entre els espectadors i la pròpia obra. L'objectiu d'aquest estudi pretén una anàlisi formal d'aquestes pràctiques amb chroma-key, a fi d'establir l'ús expressiu que es deriva de l'ús d'aquest recurs. Moguts pel doble interès de crear: D'una banda, una base teòrica que explique i sistematitze aquest ús del recurs de chroma-key en les diferents aplicacions, contemplant tots aquells aspectes, característiques i elements que el componen, centrant-nos en el terreny del Videoart. Per altra banda, existeix un interès experimental, pràctic i creatiu respecte del Videoart, emprant el chroma-key per a la seva creació, ja que l'anàlisi realitzada no es concreta només en aquest estudi teòric, sinó que inclou quatre exercicis experimentals produïts a propòsit d'aquesta investigació.