Títol de la tesina: Presència de la mort a la gràfica mexicana Alumne: Francisco Ulises Plancarte Morales SINÒPSI La hipòtesi d´aquesta investigació, parteix de la idea de la qual la mort es presenta d´una manera universal, essent així l´únic destí comú de tot esser viu. Si la mort ha estat estudiada desde diferents punts de mira , la seua inclusió implícita o explícita mitjançant la imatge als impresos, gravats o estampes és el principal motiu d´aquest treball. La mort, llavors, representa una resposta als imaginaris simbòlics pot ser estudiada al marc de les Belles Arts, procedint a revisar la seua presència al gravat mexicà a partir de tres aspectes principals: a) A partir del segle XVI mitjançant imatges religioses protectores d´enfermetats i morts repentines. b) Com aspecte comercial per editors i gravadors populars com Manilla i Posada a partir de la segona meitat del segle XIX. c) La resignificació política, social i festiva del tema de la mort a l´obra gràfica al segle XX. Aquests aspectes aïllats o integrats permeten estudiar les imatges no només com un aspecte de l´absència de la vida, sinó també com una història de les mentalitats. L´objectiu general s´ha conformat a partir de quatre seccions les quals es corresponen a temps històrics i percepcions diferents de la mort i que sorgida de la independència, la moderna i contemporànea. Aquestos temes es duen a terme de la manera més específica en cadascún d´ells mitjançant apartats o subcapítols que s´acompanyen d´imatges gràfiques les quals tenen la intenció d´il.lustrar i reforçar el text indicant-se al final de la investigació la seua procedència respectiva.