Sabem que la Didàctica del Dibuix Tècnic és un tema poc estudiat per investigadors introduïts en este camp, i encara menys l'aplicació de Noves Tecnologies Didàctiques en la impartició d'estes assignatures. És per això, que iniciem un estudi de tots els aspectes que van intervindre en la introducció de l'ordinador en la nova didàctica del dibuix tècnic, fent insistència en l'aplicació d'esta Nova Tecnologia Didàctica en l'actual impartició del Dibuix Tècnic del Curs d'Orientació Universitària i del futur Dibuix Tècnic de 2n de Batxillerat que la LOGSE ens proposa. D'ella es deriven els següents objectius de investigació: • Diferenciar la nostra Didàctica del Dibuix Tècnic de les utilitzades correntment. • Fitar els fonaments clau d'esta Didàctica, independents del nivell a què s'aplica. • Concretar l'estratègia pedagògica a portar a cap en el nivell de Secundària. Els avanços informàtics se succeïxen tan vertiginosament que és molt difícil estar al dia. La informació d'estos avanços ha passat del camp dels especialistes a la societat en general, de tal forma que en la premsa diària es poden trobar freqüents notícies sobre el món de la informàtica, però nosaltres ens situarem en el punt del canvi de Sistema Educatiu i observarem que ha succeït ja i que pot passar en les nostres aules en un futur no molt llunyà.