En essència la present tesi està dirigida a la comprensió i utilització de la imatge sintètica generada per ordinador en el camp del disseny, s'ha pretés unir els coneixements sobre la percepció visual en el ser humà i els implicacions tècniques i metodològiques en la creació plàstica d'imatges virtuals. La dita comprensió facilitarà la busca d'aquells paràmetres que definixen la problemàtica tant en els fases creatives com en els processos de percepció de la imatge que impliquen un coneixement prevaig vore o com menys aprés del llenguatge de comunicació que oferix la imatge sintètica i virtual. Això la convertixen en una ferramenta assequible dins del àmbit industrial i en concret en el sector del vaig moblar com suport als fases creatives involucrades en el desenvolupament de productes. La tesi és troba desglossada en zinc àrees enfocades al coneixement dels àrees de la imatge sintètica dónes dels estudis mes bàsics que impliquen l'àmbit de la percepció humana fins a aprofundir en problemàtiques concretes derivada de la creació de la imatge virtual de caràcter realista del vaig moblar com a suport i /o ferramenta al disseny de producte. Tot això és resumix en: - l'estudi de la filofilosofia en els precesos perceptius de la imatge, que junt amb els factors psicològics definixen els limites perceptius del ser humà. - l'estudi de la incidència de la imatge sintètica en l'àmbit de la comunicació visual i en concret en els processos de reconeixement com a entitat visual de primer orde. - l'estudi metodològic dels fases creatives necessàries per a l'obtenció de la imatge sintètica. - El coneixement dels processos tècnics implicats en la generació de la imatge sintètica en l'ordinador i en el dispositiu de visualització, el monitor. - l'aplicació metodològica de la imatge en el camp del disseny industrial, dins dels diverses fases de desenvolupament de un producte i concretament en el sector del vaig moblar i afins.