La tesi planteja l'ESTUDI EXHAUSTIU de l'activitat il·lustradora de Carl Larsson, artista suec localitzat entorn de 1900 i de gran reconeixement en el seu país, i se centra en l'anàlisi ESTILÍSTICA del seu període més representatiu. L'ENFOCAMENT PLÀSTIC és en este treball factor essencial, ja que pensem que les atractives aportacions de Larsson mereixen justificar-se no sols des de perspectives purament historiogràfiques, abundants en la seua bibliografia, sinó a partir d'un ANÀLISI RIGOROSA DE LES SEUES IMATGES que estava per realitzar. PARTIM d'un marc cultural i biogràfic com a ambientació de fons (cap 1), una revisió del Larsson enjorn (cap 2), per a seguir amb l'estudi dels aspectes determinants de la seua maduresa (plenairismo, japonesismo i modernisme, cap 3). La tesi evoluciona en el cap 4 amb una reconstrucció del seu retrat personal i es concreta finalment en el cap 5, amb un desenvolupament de la gènesi, evolució i concreció plàstica de les obres més representatives, entre il·lustracions, gravats i retrats. El cap 6 conclou amb una mirada final a les repercussions en l'àmbit contemporani. La nostra revisió: - VALORA més l'obra de Larsson al considerar-la amb una òptica plàstica i un estudi descritivo-formal. - - APROXIMA al panorama cultural nòrdic de 1900. - - PRESENTA els trets que li definixen com una singular personalitat. - - INCIDIX en l'apreciació dels procediments del dibuix, vistos en l'ús primordial de la LÍNIA SENSIBLE.. - - REFLEXIONA sobre l'obra artística fruit d'unes circumstàncies pròpies. - - RECOPILA una extensa bibliografia inèdita que unida a l'òptica investigadora adoptada, pot obrir camí cap a nous estudis del personatge i de la seua obra.