La animación de tóner, procesos y principios Aquest treball parteix de l’unió de dos interessos personals: per una banda el referit a l´animació i per una altra al copy-art. Fruit d’aquesta combinació i seguint una metodologia principalment empírica ha sorgit el que podem denominar l’animació de tòner, una possible nova tècnica d’animació experimental de naturalesa analògica. La realització d’un estudi pormenoritzat dels possibles antecedents en el camp de l’animació d’autor i de l’electrografia ens va permetre començar a valorar l’originalitat i la potencialitat de l’animació de tòner. Tenint en compte les característiques i limitacions d’aquests precedents es va profuntitzar en la part tècnica de les màquines electrogràfiques d’impressió buscant la possibilitat de generar imatges de tòner en estat latent (base d’aquesta tesi). Amb tot aquest bagatge, i a base de xicotetes experimentacions s’ha arrivat a desenvolupar un model per al qual s’han establert uns requeriments mínims i uns procediments necesaris per a la seua òptima funcionalitat. Procés que bé pot funcionar de manera autònoma o bé en simbiosi amb la seua tècnica germana, l’animació d’arena. Finalment, per a estudiar i descriure la seua particular forma i les aportacions expressives d’aquesta a l’àmbit de l’animació d’autor es va realitzar una petita peça que reunís totes les qualitats referides al llarg de la tesi i que validés la tècnica en qüestió. Raul González Monaj