Resum Pel que fa als diversos sistemes de reproducció de so 3D, és necessari destacar que WaveField Synthesis (WFS) presenta una sèrie d'avantatges davant la resta de sistemes, sobretot en quant al gran realisme i sensació d'immersió acústica que proporciona. Un gran avantatge adicional, és l'amplitud de la zona útil d'escolta , que supera a la resta de sistemes disponibles en l'actualitat. En referència a l'origen, la teoria de WFS va ser proposada a finals dels 80 i principis dels 90, no va ser però fins al segle XXI que es van posar en marxa els primers prototips d'aquests sistemes, encara que molts aspectes no contemplats en la teoria inicial constitueixen en la actualitat reptes importants. La present tesi aborda l'estudi de la implementació dels sistemes de WFS, l'aportació de solucions pràctiques a les limitacions tecnològiques que presenten, així com altra sèrie de problemes d'implementació i funcionament en temps real que, encara que en una primera instància no es descriuen com limitacions físiques, sí que cal superar-les quan es tracta de buscar un veritable sistema que funcione de manera eficient. L'objectiu final d'aquesta tesi és aportar solucions que contribueixen al desenvolupament d'un sistema de WFS totalment funcional, per la qual cosa durant la seua el·laboració ha estat necessari trobar solucions particulars i originals a multitud de qüestions d'una mena diferent. Aquesta sèrie de problemes prové, d'una banda de les limitacions físiques de WFS, i per un altra de la implementació pràctica del sistema. D'altra banda s'ha estat treballant en els aspectes computacionals relacionats amb la implementació en temps real de sistemes de WFS, els quals necessiten una gran potència de càlcul per al funcionament en temps real sense talls ni grans latències. Aquest últim s'ha tractat de forma rigorosa, dedicant un capítol complet pel seu anàlisi així com una proposta de solucions eficients i efectives en cost. S'ha aconseguit aportar una solució que fa servir un únic ordinador personal de propòsit general per moure un array de grans dimensions, pel que ha estat necessari optimitzar els diferents aspectes tant de l'arquitectura com d'enginyeria de programació. Com a finalització de la tesi, es planteja una estratègia per integrar de forma natural un sistema de síntesi WFS amb les plataformes de producció musical actuals basades en software i ordinadors, de manera que puga permetre la creació de projectes musicals de WFS de manera interactiva i eficient.