Resum Les estratègies de post injecció han sigut part activa de les solucions utilitzades en la reducció de les emissions contaminants del motors Diesel en la última dècada. Multitud d’autors han estudiat els seus efectes al llarg d’aquestos últims anys. El present treball parteix d’una revisió bibliogràfica de la literatura existent, de la que es pot concloure que la majoria dels estudis realitzats s’emmarquen en un plànol tecnològic en el que la reducció de sutge per part de les estratègies de post injecció es revela com un dels resultats més rellevants. Aquest enfocament deixa en certa mesura de costat una visió més científica de l’assumpte. Amb la finalitat de pal•liar aquesta limitació es defineix com objectiu principal de la present tesis el contribuir a una millor comprensió dels fenòmens físics involucrats en els processos de combustió i formació de sutge amb l’ús d’estratègies de post injecció. Per a la consecució de l’objectiu marcat s’ha estructurat l’estudi en dues etapes en les que s’han utilitzat de manera conjunta fonts d’informació tant experimental com teòrica. En una primera etapa s’ha realitzat un estudi exploratori dels efectes de l’ús de les estratègies de post injecció sobre els processos de combustió y emissions després dels quals apareixen dos fenòmens rellevants: d’una banda una acceleració de la fase final del procés de combustió i, d’altra banda, una aparent desconnexió entre la combustió de la injecció principal i del pols post que s’ha donat en anomenar-se com fenomen de flama partida i a partir del qual es poden explicar de manera senzilla les emissions finals de sutge. En una segona etapa s’ha profunditzat en cadascun dels fenòmens anteriorment descrits, trobant d’especial rellevància per a l’explicació física del fenomen d’acceleració de la combustió els efectes de millora induïts en els processos de mescla durant el transitori inicial del procés d’injecció, així com els efectes de la temperatura sense cremar a la fi del procés d’injecció del pols post i el ràtio entre la duració de la injecció i el temps aparent de combustió com a paràmetres físics que regulen les emissions de sutge associades al fenomen de flama partida.