RESUMEN EN VALENCIANO La investigació part de les dificultats i problemas detectats en el aprendizatje del dibuiz técnic en el alumnes de bachillerat dins del aula. Desde aquest punt de partida ens plantejem, intentar millorar la calitat de l´ensenyança, ajudant als alumnes al aprendizatje a desarrotllar la capacitat espacial i el raonament abstracte amb un aprendizatje no memorístic aportante un nova metodología educativa, basada en el us de programes informàtics( procesadors matemàtics) com Cabri 2D-3D, amb la optimizatció del recursos existents en la majoria de centres, se crea un nou espai educatiu: l`alumne no tansols apren a clase, si no que amb el seu major comprimís en el procés d´aprendizatje: treballa, dibuixa, qüestiona fora de l´aula es trenca l´espai temporal tradicional , optimiza d´aquesta manera el seu temps y obté millors resultats amb l` esforç realizat. Aquest gran comprimís d`aprendizatje fa que el profesor siga un inductor o conductor de tot el procés, no tan sóls dins de l´aula. No hem d´oblidar que la figura del professor no es el.limina en cap cas, i es que puguem treballar desde qualsevol lloc, desde la web a clase. Un llarg procés de reflexió i búsqueda de treballs realizats anteriorment, analizant les aportaciones i propostes dels diferents autors, realizant pràctiques amb els alumnes, amb el seguiment de cursos per als professors i sobre tot valorant les ventajes i els inconvenientes del método propost per a relizart per els diferents indicadors utilizats, puguem afirmar que después de l´ experiencia i els resultats obtinguts queda demostrat lo següent: • Els alumnes amb exercicis adecuats, desarrollen les seues capacitats espacials amb un aprendizatje progresiu, interactiu, no memorístic i creatiu. • Els alumnes amb grans dificultats d´ aprendizatje, en general, milloren els seues resultats. • Els alumnes poden portar ritmes diferents de treball i /o d´aprendizatje. • Augmente en general l´interés per els alumnes pel dibuiz técnic • Augemente l´interés en eixos alumnes que amb l´enseyança tradicional estaban desmotivats i/o en risc d´abandonar la materia. • Milloren en l´exactitud del trazat i redueixen en el temps de treball, aprofitant les ventajes de les noves tecnologies Disposar d´aquestes noves ferramentes i aplicacions per a l´aula es tarea de “tots” i arribar a l´integració reial de les TIC dins de les programacions didáctiques del dibuix técnic, es el objecte d´aquesta investigació.