Els personatges dels films animats no solament s'expressen amb les paraules, en la majoria dels casos utilitzen el llenguatge corporal com a complement al verbal per a expressar sentiments. En aquest treball de recerca ens plantegem com a hip˜tesi la idea que Žs possible comunicar a l'espectador els sentiments del personatge utilitzant com a principal eina el llenguatge corporal, sense necessitat d'utilitzar el verbal. Pensem que dins del camp de l'animaci—, el personatge es comporta de manera similar a l'actor que treballa dins d'una pelál’cula o obra de teatre manifestant amb els gestos i moviments el que experimenta davant cada esdeveniment. Els uns i els altres prenen com a principal referent el llenguatge corporal real i l'apliquen en les seues actuacions. Per a desenvolupar aquesta idea, ens hem basat en l'anˆlisi i la comparaci— de catorze casos d'estudi en qu els personatges s'expressen preferentment amb gestos. Estudiem personatges de diferents obres amb diferents tcniques i amb un œnic animador responsable de tot el comportament d'aquests. Aix˜ fa que puguem establir paralálelismes i comparacions davant l'actuaci— de diversos personatges enfront del mateix sentiment. A travŽs d'aquesta comparativa, esbrinem els recursos grˆfics i sonors que ha utilitzat cada artista i com s'hi ha aplicat el llenguatge corporal real. Prenem com a principals referents d'aquest comportament Charles Darwin i Charles Le Brun.