Félix González Torres (1957-1996) fou un artista d'origen cubà que passà l'adolescència a Puerto Rico. A finals de la década dels 70 es traslladà a Nova Iork on desenvoluparia en pocs anys una estel·lar trajectòria artística, abans de morir a conseqüència de les seqüeles de la SIDA. Entre les característiques més reixides de la seua obra, la crítica ha destacat la seua capacitat pera enllaçar claus formals del discurs artístic dominant (procedents per eixemple del minimalisme i de l'art conceptual) amb interessos vinculats amb experiènces quotidianes d'ordre personal. La Tesi Doctoral, a partir de la relació que Félix González Torres manté amb la seua parella sentimental, Ross Laycock, analitza com, en les seues fotografies sobre paper, fotografies sobre acetat (també conegudes com fotostats) es planteja eixe delicat registre en un context conservador i ple d'incerteses. En el transcurs del treball apareixen preocupacions temàtiques com la SIDA, la relació entre allò privat i allò public i la dificultat d'elaborar un marc pertinent i adequat des del qual arribar a contar de forma rellevant les experiènces de l'artista que resulten marginals sota el periode de temps en qüestió. Aquesta última consideració planteja també una sèrie d'interrogants en torn a certes normes socials, com l'elaboració de la masculinitat i la concepció de la família, i a certs valors de judici, com allò que apreciem ser familiar i estrany, és a dir, temes que corresponen a eixa dificultat de construir un sentit de l'esfera personal incrustada en un temps altament mediatitzat, i dominat per la sobreproducció informativa. La nostra investigació aborda la complexa relació que al voltant d'aquests temes elaboren les peces en qüestió per a comprendre com negocien estratègicament l'agenda de l'artista i aclarir les regles del joc que aquest establix i redefinix per a constituir el procés de producció de sentit que li interessa. Tanmateix, la present Tesi planteja com aquestes propostes responen a una interessada taula de negociacions que dista de l'ambigua generalitat que les caracteritza a primera vista.