Aquest treball planteja un estudi de la internacionalització de l'Educació Superior des del punt de vista de les Universitats i de l'e-learning com estratčgia competitiva, proposant un procés de construcció d'aquesta estratčgia competitiva a partir de l'anŕlisi estratčgica del sector que, a més, pretén plantejar opcions que puguen servir de base per a futurs estudis i que estiguen relacionades amb aquest sector d'activitat en l'ŕmbit de l'Educació Superior. A aquest fi, en primer lloc s'analitza l'entorn en que es troben immerses les Universitats i que es caracteritza per una clara tendčncia a la internacionalització de l'Educació Superior, la mostra de la qual a Europa és el desenvolupament de l'Espai Europeu d'Educació Superior. Seguidament, i com que les TIC són un dels habilitadors d'aquest procés transformador, es descriu el procés d'incorporació de les Tecnologies de la Informŕtica i les Comunicacions a tots els ŕmbits de l'activitat universitŕria (docčncia, investigació i gestió) i en les seues conseqüčncies, per a passar a aprofundir en la seua aplicació al procés d'ensenyament-aprenentatge. Posteriorment, i seguint les directrius de disseny d'estratčgies d'aprenentatge flexible proposat per l’Australian National Training Autority, es proposa un mčtode d'anŕlisi estratčgica del sector de l'e-learning en l'ŕmbit de l'Educació Superior a partir del qual es conclou amb la identificació de les bases per a la construcció d'una estratčgia competitiva en un mercat internacionalitzat d'Educació Superior, deixant la porta oberta a estudis més avançats i profunds de les línies generals plantejades. En aquest treball es pretén introduir un procediment sistemŕtic d'anŕlisi que assistisca a les institucions d'Educació Superior en l'elaboració dels seus plans estratčgics i tŕctics respecte a la formació on-line, sempre amb l'objectiu d'aconseguir un posicionament i un avantatge competitius sňlids i estables.