La pintura de paisatge en la sèrie Al-Boeira La present tesi va sorgir de la necessitat d'analitzar i teorizar sobre un grup de pintures i dibuixos realitzats en els anys 2005-06, pertanyents a la sèrie denominada Al-boeira (Albufera en àrab). El paisatge del llac és la geografia referencial en la qual situem el cos fonamental d'aquesta investigació, i sobre el qual intentem extreure qüestions que ens semblen rellevants per a concretar la nostra tesi. En aquest estudi s'han analitzat principalment el component temàtic i el seu tractament representatiu, la composició i els desenvolupaments estructurals, l'ocupació del color, i la línia i la forma com factors definidors de les imatges. Un dels elements d'aquest treball ha estat el d'estudiar la història del paisatge, i la seva evolució en el temps, així com alguns components del seu vessant cultural, social, filosòfica i estètica, des d'una perspectiva concreta: l'experiència que va suposar el treball de creació inherent a la realització de Al-boeira. Escriure de tot això ha suposat un exercici de reflexió per a clarificar en la mesura del possible la part del nostre pensament que té a veure amb allò que aquí es diu, permetent-nos entendre millor el que uns altres han fet. La metodologia s'ha estructurat partint d'antecedents històrics, abordant qüestions relacionades amb l'art i la naturalesa, i de la naturalesa amb el paisatge; s'ha fet a si mateix un estudi de nocions com bellesa, gust, pintoresc i sublim, aplicables a la idea de paisatge. Per a finalitzar, apareixen les conclusions arribades en el procés d'execució del present treball d'investigació, així com la relació d'imatges i anotacions tècniques de les pintures i dibuixos de Al-boeira.