Aquesta tesi doctoral es fonamenta en l’anàlisi iconogràfic de la representació figurativa del Col.legi Apostòlic –Coetus Apostolorum- amb una variant molt singular, les sèries de l’Apostolat del Credo, que consisteixen en la representació dels dotze deixebles de Crist, amb una característica específica: la manifestació en la seua plasmació pictórica d’un dels articles del Credo o Símbol de fe, en cadascuna de les figures representades, proporcionant-les un signe afegit de reconeixement iconogràfic, tant individual com de conjunt. La hipòtesi principal de la recerca consisteix en relacionar i determinar els paral.lelismes entre les fonts escrites, relatives al text específic del Credo, i la seua representació pictórica en la plasmació dels articles de fe, ja que són assignats de forma sistemàtica a cada Apòstol. Les fonts documentals en les quals s’han examinat aquestes premisses s’han basat en els textos neotestamentaris, els textos patrístics, els textos litúrgics, i els textos doctrinals. Primordial en aquest estudi ha estat la realització del anàlisi iconogràfic detallat de cada figura que conforma l’Apostolat del Credo. Detallant la seua forma de representació i caracterització personalitzada a través dels seus atributs personals. La finalitat del projecte de recerca ha consistit a definir, localitzar, recopilar, així com catalogar de forma raonada, i analitzar comparativament una sèrie de representacions artístiques determinades pel contexte històric-cultural-religiós dels segles XVII i XVIII, en les regions i províncies de l’àmbit valencià. La consecució dels resultats pràctics s’ha manifestat a través de la realització d’un catàleg raonat de les obres trobades, mitjançant la realització d’unes fitxes tècniques de cada obra, especificant el seu estudi icònic, formal, doctrinal, teològic i estilístic.