RESUM DE LA TESI DOCTORAL “ANÀLISI DE L’EFECTE DE LES BARRERES FÍSIQUES SOBRE LA RADIACIÓ UVB ERITEMÀTICA REBUDA PER LES PERSONES” La present tesi es basa en l’estudi de l’efecte que tenen diferents barreres físiques sobre la radiació ultravioleta eritemàtica rebuda per les persones. L’objectiu de l’investigació es evaluar la influència que tenen 3 tipus diferents de barreres físiques davant la radiació solar UVB rebuda per les persones. Les tres barreres que s’analitzen son: a) arbres: s’analitzen dos tipus diferents d’arbres, b) murs verticals: s’analitza la influència de murs de formigó i metal quan estan situats de cara al Sol i son susceptibles, per tant, de reflectir la radiació sobre la persona que està situada de cara a d’ells, c) finestres d’un vehícle: s’analitza la influència de la posició de les finestres (obertes o tancades) en diferents situacions de l’interior d’un cotxe. Per a analitzar la influència d’aquestes tres barreres físiques, s’ha contat amb la següent metodologia: s’ha dispossat, d’una banda, d’un conjunt de dosimetres, que son aparells de mesura que registren la energia acumulada en un cert interval de temps en J/m2. D’altra banda, s’ha contat amb dos radiòmetres que mesuren la irradiància UVB en W/m2. La metodologia per a l’estudi de l’efecte de cada barrera física ha consistit en: a) arbres: s’han analitzat dos tipus diferents d’arbre per a així estudiar la influència que té la diferent densitat de la copa dels mateixos. S’han colocat els corresponents dosímetres a l’ombra dels arbres i a ple Sol. b) murs verticals: s’han analitzat dos tipus de mur: de formigó i de metal. En aquest cas, s’han colocat per a cada tipus de mur dos dosímetros; un en posición horitzontal i l’altre en posició vertical en direcció al mur. Els murs estaven orientats cap al Sud. c) finestres d’un vehicle: en aquets cas s’han colocat un total de 8 dosimetres repartits en les posicions de: horitzontal en la posició del conductor, vertical en la posició del conductor, lateral en la posició del conductor, en el braç del conductor, horitzontal en la posició del passager, vertical en la posició del passager, lateral en la posició del passager i en la posició del braç del passager. S’han realitzat mesures amb les finestres completament tancades i completament ofertes. El cotxe estava orientat de tal manera que el Sol entrava sempre per la finestra del conductor. Les mesures, tant del cas dels arbres com del murs i del cotxe, s’han pres en diez relativament clars i comprenent totes les èpoques de l’any.