Baviera-Puig, Amparo; MONTERO DE VICENTE, LUIS; Escribá-Pérez, Carmen; Buitrago Vera, Juan Manuel(Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria, 2021)
[EN] Aim of study: Commercially, chicken meat has a similar positioning to turkey meat, as both are healthy and low-fat meats. For this reason, we proposed analysing consumer behaviour with respect to each of these meats ...
Montero de Vicente, Luis; Escribá-Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria, 2018)
[EN] In-depth knowledge of consumers' perceptions of value is considered a critical success factor in today¿s competitive market. There is very little information about the perception that consumers have of rabbit meat ...
Pastor Coll, Josep(Universitat Politècnica de València, 2022-05-03)
[CA] El turisme és un dels pilars fonamentals en l'economia de la Comunitat Valenciana. D'entre tota la comunitat autònoma destaca el cas dels municipis amb platja de la Costa Blanca, sobre els quals tractarà este treball. ...
MONTERO DE VICENTE, LUIS; Roig-Merino, Bernat; Buitrago Vera, Juan Manuel; Sigalat-Signes, Enrique(Emerald, 2019-11-21)
[EN] Purpose - The purpose of this paper is to describe fresh fruit consumers in Spain according to their food-related lifestyle (FRL).
Design/methodology/approach - A random stratified sample of 500 people, representative ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Montero De Vicente, Luis(Elsevier, 2017)
[EN] It is important to analyse the consumer profile of each type of meat to better adapt the marketing mix to each one. To this end, we examined the average consumption frequency of different types of meat based on two ...
Bonillo Pallardo, Mar(Universitat Politècnica de València, 2021-01-08)
[ES] El tema escogido para este proyecto es la realización de un estudio de viabilidad y desarrollo de un Plan de Actuación para la exportación de queso español en cuñas al mercado colombiano. Los estudios se van a realizar ...
Calvete Vicente, Camino(Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
[ES] Los consumidores están cambiando la forma de comprar, valoran las emociones en lugar de adquirir los productos/servicios por las imposiciones de la razón. Pero, ¿Cuál es la causa de esas emociones? ¿Qué nos empuja a ...
Montero De Vicente, Luis(Universitat Politècnica de València, 2015-12-14)
[EN] Rabbit meat is one of the most entrenched in the Spanish cuisine. Although rabbit farming on an industrial scale is able to cater domestic demand for this meat, per capita consumption has fallen more than 9% between ...
Gironés Cantavella, Alba(Universitat Politècnica de València, 2022-01-07)
[CA] El turisme és un important motor de desenvolupament econòmic i social en l´àmbit global, gràcies a la seua capacitat per generar ocupació, crea noves oportunitats de negoci millorant la competitivitat del territori, ...
Woltés Primo, María(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] En este trabajo de fin de grado se va a desarrollar un plan de marketing internacional para la introducción de NetterVibration en Colombia. Esta empresa alemana se dedica a la fabricación y distribución de maquinaria ...
Gilabert Sellés, Laura(Universitat Politècnica de València, 2021-10-15)
[ES] El presente Trabajo de fin de Grado (TFG) consiste en la realización de un plan
de marketing para la unidad de negocio de audiolibros y libros digitales de la
empresa Penguin Random House Grupo Editorial. Esta empresa ...