García García, Alfredo; Moreno Chou, Ana Tsui; Romero Rojas, Mario Alfonso(Institute of Transportation Engineers, 2012-12)
[EN] The speed kidney is a new traffic-calming device that consists of a raised and curved area placed at the center of any lane. Drivers can choose to adopt a curved path, moderating speeds but avoiding disadvantages of ...
Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo; Esplugues Belda, Enrique(Transportation Research Board, 2010)
[EN] Weather conditions affect traffic flow characteristics, including speed and capacity. Several studies have stated that rain, snow, wind speed, and visibility loss cause reductions in speed and capacity. Understanding ...
García García, Alfredo; Tarko, Andrew; Dols Ruiz, Juan Francisco; Moreno Chou, Ana Tsui; Calatayud, D.(Carlos Benedetto, 2011)
[EN] The presented research used a driving simulator to study the effect of isolated vertical crest curves
overlapped with horizontal curves on driver¿s perception and behavior. The curves were consistent with the
existing ...
Llopis-Castelló, David; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2019)
[EN] Highway vehicles driving on rural roads account for more than 50% of all CO2 emissions produced by the transportation sector in Europe. Although the policy measures to mitigate Greenhouse Gas emissions are increasing, ...
Monterosso, Lucia(Universitat Politècnica de València, 2015-11-17)
[ES] Este Trabajo de Fin de Máster se configura dentro de un proyecto más amplio en el estudio de las carreteras 2+1, con tres carriles, donde el central sirve alternativamente a una dirección o la otra para permitir a los ...
Moreno Chou, Ana Tsui(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-05-04)
[EN] Two-lane highways must be safe for the motorists, but they also need to provide operational efficiency. The Spanish geometric design standards indicate that the desirable proportion of passing zones is 40% of the total ...
García García, Alfredo; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Díaz García, Jaime Sebastián(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Los trazados que presentan rectas de elevada longitud fomentan que los conductores circulen a mayores velocidades, pudiendo alcanzar sus velocidades deseadas en la parte central de las mismas. Como consecuencia de ...
Llorca García, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-05-04)
[EN] On two-lane rural roads, passing maneuvers allow faster vehicles to pass the slower ones, in order to reduce interferences and improve level of service. However, to pass a slower vehicle, it is necessary to occupy the ...
Ulpiano Cogollos, José Luis; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Las curvas con un bajo ángulo de deflexión pueden ser un problema para la percepción por parte de los conductores. Para evitar este aspecto, las diferentes normativas establecen criterios de desarrollo o radios mínimos, ...
Ulpiano Cogollos, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2021-01-17)
[ES] Esta Tesis Doctoral se centra en el estudio de las curvas de bajo ángulo de deflexión, las cuales son esenciales para el diseño geométrico, pero cuyos criterios de diseño difieren del resto y pueden producir mermas ...
Moragues Domínguez, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2018-09-11)
[ES] La falta de seguridad en el sector vial es hoy en día uno de los problemas más graves que afectan a nuestra sociedad civil.
Este trabajo ha buscado desarrollar un camino para el estudio del comportamiento del ...
Moragues Domínguez, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2018-09-13)
[ES] La falta de seguridad en el sector vial es hoy en día uno de los problemas más graves que afectan a nuestra sociedad civil.
Este trabajo ha buscado desarrollar un camino para el estudio del comportamiento del ...
Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Marín Morales, Javier; Llopis Castelló, David; Pérez Zuriaga, Ana María; García García, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-06-01)
[ES] Muy diversas investigaciones previas han mostrado cómo la percepción del riesgo afecta el comportamiento de los conductores. Muchas de ellas van dirigidas a observar la diferencia de percepción entre conductores ...
Medel Colmenar, Esther(Universitat Politècnica de València, 2015-03-06)
[EN] The construction sector has a big impact on the environment, causing energy losses and a considerable consumption of natural resources. In particular, road construction involves the use of vast quantities of aggregate, ...
Pérez Zuriaga, Ana María; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Campoy Ungria, Jose Manuel; García García, Alfredo(Institution of Engineering and Technology (IET), 2013-06)
Methodologies based on naturalistic observation provide the most accurate data for studying drivers' behaviour. This study presents a new methodology to obtain naturalistic data related to drivers' behaviour in a road ...
Frigioiu, Irina(Universitat Politècnica de València, 2016-10-25)
[EN] This study is an exploratory one to characterize bicycle crashes, including both single and multiple-vehicle crashes, and analyzing the effect of road elements or traffic participants. It is based on real statistic ...
Moya Sala, Quim; García García, Alfredo; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; Campoy Ungria, Jose Manuel(Building Smart Spanish Chapter, 2017)
[EN] En la actualidad, los proyectos de infraestructuras de carreteras todavía se basan mayoritariamente en métodos
2D anticuados para el diseño, la comprobación y la transferencia de información, dejando en muchos casos ...
Llopis-Castelló, David; Findley, Daniel J.; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2019)
[EN] Road crash occurrence is closely related to the geometric design consistency, which can be defined as how drivers¿ expectancies and road behavior fit. To this regard, the crash rate on a road segment increases as its ...
Llopis-Castelló, David; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2018)
[EN] One of every four road fatalities occurs on horizontal curves of two-lane rural roads. To this regard, many studies have been undertaken to analyze the crash risk on this road element. Most of them were based on the ...
Pérez Zuriaga, Ana María(Universitat Politècnica de València, 2012-07-19)
Los tres principales factores concurrentes de la siniestralidad son: el conductor, el vehículo y la infraestructura. Este último es el causante, en mayor o menor medida, del 30 % de los accidentes en carretera. Una de las ...