Montero de Vicente, Luis; Escribá-Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Instituto Nacional de Investigacion y Tecnologia Agraria y Alimentaria, 2018)
[EN] In-depth knowledge of consumers' perceptions of value is considered a critical success factor in today¿s competitive market. There is very little information about the perception that consumers have of rabbit meat ...
Esta Tesis centra la atención en la aplicación que los SIG pueden tener en diferentes campos de la economía como las empresas minoristas o los centros tecnológicos intensivos en conocimiento.
Los SIG pueden definirse ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Rodríguez Barrio, José Enrique(Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial de la Universidad de Oviedo, 2012)
En la actualidad, la distribución comercial minorista se enfrenta a nuevos y crecientes retos. En estas empresas,
la localización del establecimiento es crucial en su planificación comercial. De hecho, una estrategia ...
[ES] Tradicionalmente, los parámetros de calidad de los frutos se centraban en el aspecto exterior de los mismos. Sin embargo, en la actualidad los consumidores demandan productos agrarios a los que exigen además de una ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Rivera Vilas, Luís Miguel; Roig Merino, Bernat; Ramón Fernández, Francisca; Sigalat Signes, Enrique; Pons Valverde, Jose Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This contribution arises from a Educational Innovation and Improvement
Project at the Universitat Politècnica de València. It was implemented in the
second semester of academic year 2014/15. The project involves ...
[EN] The retail distribution sector is facing a difficult time as the current
landscape is characterized by ever-increasing competition. In these conditions, the
search for an appropriate location strategy has the potential ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Roig Tierno, Honorat; Buitrago Vera, Juan Manuel; Mas Verdú, Francisco(Taylor & Francis (Routledge): SSH Titles, 2012)
Advances in geographical information systems have contributed to location andmarketing
design strategies on the part of retailers. The techniques used in this field are based on
delimiting trade areas and spatial analysis. ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Montero De Vicente, Luis(Elsevier, 2017)
[EN] It is important to analyse the consumer profile of each type of meat to better adapt the marketing mix to each one. To this end, we examined the average consumption frequency of different types of meat based on two ...
Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Montero-Vicente, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-09-28)
[EN] Market segmentation divides the market into small groups of consumers who share similar characteristics. As all consumers within the same group have a common profile, marketing strategies can be adapted to target a ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera, Tomás; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The general aim of this research is to assess the “teamwork ability" in university students from a 180º approach. For this, we have obtained the selfassessment and coevaluation of this skill, using the CATME-BARS ...
[ES] La utilización conjunta de herramientas de geomarketing y métodos de decisión multicriterio constituyen una metodología de decisión objetiva para determinar y cuantificar el éxito de una futura apertura comercial.
Clemente-Ricolfe, José-Serafin; Buitrago Vera, Juan Manuel; Sendra Emper, Eva(Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), 2013-01)
El objetivo de este artículo es analizar el comportamiento del
mercado potencial de compradores de productos retro; para
ello, se realizó una revisión bibliográfica que permitió definir
los motivos de compra considerados ...
[ES] Trabajo final de grado del tipo trabajo experimental, estructurado en cinco partes:
Justificación y Objetivos, Antecedentes, Material y Métodos, Resultados y Discusiones y por
último Conclusiones.
En estos cinco ...
[ES] El etiquetado de los productos alimenticios es uno de los instrumentos más importantes para
la consecución de uno de los objetivos primeros del Derecho Alimentario: la protección de los
consumidores. Éste facilita ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen(Taylor & Francis: SSH Journals, 2016)
[EN] Choosing where to open a new outlet is a critical decision for retail firms. Building on the multiplicative competitive interaction model from retail location theory, this paper develops a geomarketing model that can ...
Clemente Ricolfe, José Serafin; Rodríguez Barrio, José Enrique; Buitrago Vera, Juan Manuel(Universitat de Barcelona, 2011)
[ES] En este trabajo se pretende determinar la importancia del origen geográfico en el consumo de productos agroalimentarios, analizando la preferencia entre alimentos
autóctonos y foráneos. El mapa de posicionamiento ...
[EN] Rabbit meat is one of the most entrenched in the Spanish cuisine. Although rabbit farming on an industrial scale is able to cater domestic demand for this meat, per capita consumption has fallen more than 9% between ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen; Montero-Vicente, L.(Universitat Politècnica de València, 2017-03-30)
[EN] The aim of this research was to study the cuniculture industry in Spain, according to the Food Value Chain model, and analyse what its main operators are. Four components were identified in the rabbit meat production ...
.The aim of this study is to know the fresh fruit consumer behavior. A Food lifestyles segmentation based in Food-Related Lifestyle framework through cluster analysis has been performed.
Four segments have been obtained: ...