[EN] There is growing interest in the automatic detection of animals' behaviors and body postures within the field of Animal Computer Interaction, and the benefits this could bring to animal welfare, enabling remote ...
García Sanjuan, Fernando; Jaén Martínez, Francisco Javier; Catalá Bolós, Alejandro(Springer, 2015-06)
The continuous and rapidly increasing elderly population requires a revision of technology design in order to devise systems usable and meaningful for this social group. Most applications for ageing people are built to ...
Catalá Bolós, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2011-11-14)
Este trabajo presenta los fundamentos para la construcción de un entorno para el aprendizaje creativo, constructivista y social basado en superficies interactivas, para lo cual se han desarrollado dos componentes que ...
Our digital world evolves towards ubiquitous and intuitive scenarios, filled with interconnected and transparent computing devices which ease our daily activities. We have approached this evolution of technology in a ...
Jurdi, Sandra; García Sanjuan, Fernando; Nácher-Soler, Vicente Ernesto; Jaén Martínez, Francisco Javier(Oxford University Press, 2018)
[EN] Collaborative problem solving (CPS) is an essential soft skill that should be fostered from a young age. Research shows that a good way of teaching such skills is through video games; however, the success and viability ...
Soriano Pérez, Carles Salvador(Universitat Politècnica de València, 2014-07-14)
Mobile devices and sensors can be used in context-aware (CA) systems by
gathering information from the sensors and the user's actions the system provides
certain feedback. In this project we study the well-being domain ...
García Sanjuan, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2019-04-06)
Los juegos serios colaborativos tienen un impacto positivo en el comportamiento y el aprendizaje, pero siguen desarrollándose para plataformas tecnológicas tradicionales como videoconsolas y ordenadores de sobremesa o ...
Smart environments are becoming a reality in our society and the number of intelligent devices integrated in these spaces is in-creasing very rapidly. As the combination of intelligent elements will open a wide range of ...
Pons Tomás, Patricia(Universitat Politècnica de València, 2012-07-12)
La definición de reglas de comportamiento para entornos reactivos es una tarea compleja para aquellos usuarios no expertos o sin conocimientos de programación previos. Las herramientas disponibles hasta la fecha para ...
López Faicán, Lissette Geoconda(Universitat Politècnica de València, 2023-12-11)
[ES] La falta de empatía en niños y adolescentes son fuertes predictores de desarrollar
conductas antisociales, emitir juicios morales inadecuados, dificultades en las relaciones
interpersonales o conductas de acoso ...
Belda Galbis, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] La acción de comer o beber invita al juego. Es posible jugar con los sabores, las texturas o el aspecto y tener una actividad lúdica tanto en la preparación de la comida como en su presentación y consumo. La comida, ...
Talens Sebastià, Carles(Universitat Politècnica de València, 2019-10-08)
[ES] Este documento trata de explicar el diseño e implementación de una solución de
software para una empresa dedicada al sector de cronometraje de eventos deportivos.
Dicha aplicación consiste en un lector de etiquetas ...
Cano Álvarez, Dylan(Universitat Politècnica de València, 2023-10-05)
[ES] El objetivo de este proyecto es desarrollar un sistema basado en microservicios que
gestiones las transacciones logísticas externas e internas de un gran supermercado. La
tecnología usada para este proyecto es Java ...
El Jurdi, Sandra(Universitat Politècnica de València, 2017-01-16)
[EN]
Collaborative Problem Solving is an essential soft skill that should be fostered from a
young age. Many learning institutions now include the enhancement of this skill in their
curricula in order to produce more ...
Filip, Raducu Flaviu(Universitat Politècnica de València, 2016-10-05)
[ES] En este trabajo se plantea el desarrollo de un juego serio multi-jugador que permita el desarrollo de capacidades de inteligencia emocional en usarios en educación infantil.
En el trabajo se analizan las aproximaciones ...
Alcivar Santander, Adrián Heráclito(Universitat Politècnica de València, 2017-01-16)
[EN]
The use of tablets in educational environments offers wide advantages and
benefits both teachers and students, significantly increases the performance and
creates an environment of constant interaction that keeps ...
García Sanjuan, Fernando; Jaén Martínez, Francisco Javier; Nácher-Soler, Vicente Ernesto; Catalá Bolós, Alejandro(ACM, 2015-11)
Entertainment technology increases children’s engagement
in educational activities designed to develop abilities ranging
from collaborative problem-solving and cognitive attention
to self-esteem. However, little research ...