Macías Mendoza, Doris Magdalena(Universitat Politècnica de València, 2020-01-07)
[ES] La investigación sobre el Aprendizaje-Servicio (ApS) en la actualidad ha entrado a formar parte de los discursos y prácticas de todos los niveles educativos. Esta metodología de aprendizaje contribuye a consolidar una ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Pomino, Jenny(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The present paper describes the guidelines of the project “E-Tandem-Projekt
Valköln” between the Universitat Politècnica de València and the Language
Learning Centre of Technische Hochschule Köln. The pilot experience ...
Yang, Danchen(Universitat Politècnica de València, 2021-01-21)
[ES] Con el desarrollo de la sociedad china, el Español como Lengua Extranjera (ELE) es cada vez más importante en China. Sin embargo, la mayor parte de la enseñanza actual de ELE en China todavía utiliza el modelo de ...
Gil Salom, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] This survey describes a longitudinal study about the viability of teaching German as a foreign language through the servicelearning (SL) teaching methodology in a scientific-technological context of higher education. ...
Pomino, Jenny; Gil Salom, Daniela Teresa(Elsevier, 2016-07-20)
This paper describes the experience of the pilot project E-Tandem-Projekt Valköln , between a group of German learners at
Universitat Politècnica de València (UPV) and a group of Spanish learners at the Language Learning ...
[EN] Studying abroad implies a good opportunity to learn not only the language of the country where the academic institution is located, but primarily to acquire knowledge and other searching and teaching methodologies. ...
Sun, Fengze(Universitat Politècnica de València, 2021-01-18)
[ES] El propósito de este Trabajo Fin de Máster es estudiar la implementación actual de la clase invertida (CI) en China y hacer algunas recomendaciones sobre este método de enseñanza. Primero, se presenta la definición ...
Xiao, Si(Universitat Politècnica de València, 2020-02-11)
[ES] Este trabajo intenta analizar la clase inversa en el aula de lengua extranjera y su implementación en China mediante una metodología de investigación basada en el análisis bibliográfico y el análisis de contenido de ...
Xiao, Qindan(Universitat Politècnica de València, 2019-10-30)
[ES] Este trabajo se centra en la aplicación del modelo de la clase inversa (CI) en la enseñanza del chino como lengua extranjera (ECLE) a discentes de origen chino que residen en España. El objetivo de este estudio es ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Lence Guilabert, María Ángeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07)
[EN] This work presents the result of fusing two pedagogical active methodologies,: flipped classroom and service learning, in the teaching of two transversal subjects of foreign languages: German and French. Therefore, ...
Macias Mendoza, Doris; Martinez Usarralde, María Jesús; Gil Salom, Daniela Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The purpose of this contribution is to encourage the implementation of an active and
cooperative methodology, Service Learning (SL). Therefore, on the basis of the
thirteen transversal skills that undergraduates of ...
Hu, Jia(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[ES] Este trabajo presenta una visión del estado actual en China de la integración de las TIC en el aprendizaje del español como lengua extranjera en la enseñanza secundaria. Además, mediante el análisis de los resultados ...
Wang, Yiran(Universitat Politècnica de València, 2021-09-17)
[ES] Con el modelo de comunidad global y la continua ampliación de los intercambios entre China y los países hispanohablantes en los últimos años, el Español como Lengua Extranjera (ELE) es cada vez más importante en China. ...
Benlloch-Dualde, José-V.; Gil-Salom, Daniela; Calduch-Losa, Ángeles; López Mateo, Coral; Lemus Zúñiga, Lenin Guillermo(CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2018)
[EN] An innovation project is described for the development of didactic units including interactive videos. The material was created starting from the recordings of the student oral academic presentations, carried out in ...
Blanc Clavero, Sara; Gil-Salom, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] El presente trabajo recoge un estudio comparativo entre dos asignaturas dis-tintas, Alemán académico y profesional A1 y Planificación y dirección de proyectos TI con alumnado de dos niveles académicos diferentes, ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Gómez-Perales, María- José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] How can an institutional platform such as PoliformaT support in the
acquisition of a second foreign language? The aim of this paper is to show
how we guided our students from different centers and belonging to ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Benlloch-Dualde, José-V.(Elsevier, 2016-07)
Students are usually afraid of making oral presentations in a foreign language, mainly when they are beginners, as it is the case in
this work. The main idea was to study how language skills were evolving and if students ...
Benlloch-Dualde, José-V.; Perles Ivars, Angel; Lemus Zúñiga, Lenin Guillermo; Gil, Pedro; Gil-Salom, Daniela; Buendía García, Félix; Cano, Juan-Carlos; Blanc Clavero, Sara; Capella Hernández, Juan Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] Starting from the work of the iNNOVATiNK team during the recent years,
this paper describes several case studies about the use of digital ink
technologies in various educational contexts. Although most cases have ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Benlloch Dualde, José Vicente(Universitat de València, 2015)
[ES] Aprender una lengua usando la tableta y la tinta digital como medio de comunicación con el profesor y con los demás
compañeros, aporta acción y, en consecuencia, también motivación, al proceso de enseñanza-aprendizaje. ...