Desantes, J.M.; Bermúdez, Vicente; López, J. Javier; López-Pintor, Darío(Elsevier, 2017)
[EN] The ignition characteristics of six different fuels have been correlated as a function of the temperature, pressure, equivalence ratio and oxygen molar fraction in this investigation. More specifically, the ignition ...
[ES] Se diseñó una bancada para disponer sobre ella las resistencias y el intercambiador y todo
el sistema de colectores de admisión y escape.
Posteriormente al montaje se procedió al aislamiento térmico de las resistencias ...
Morón Peiró, Óscar(Universitat Politècnica de València, 2018-09-25)
[ES] Numerosos estudios han evidenciado las claras discrepancias entre las emisiones homologadas y las que se producen en condiciones de conducción real. De ahí que exista un profundo consenso por la necesidad de normativas ...
García Martínez, Elena(Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] El presente Trabajo Final de Máster plantea como objetivo principal desarrollar un modelo para la simulación de la reactividad química de un catalizador de oxidación de amoníaco (Ammonia Slip Catalyst, ASC). En primer ...
Hurtado Calvo, Guillem(Universitat Politècnica de València, 2015-05-26)
Con la realización del presente proyecto de Fin de Carrera se pretende alcanzar
dos objetivos, por un lado la realización de un experimento dentro de la sala de pruebas
del departamento de Pares de Apriete para definir ...
[EN] Advances in internal combustion engines make it necessary to study in depth their contribution to engine efficiency, and thus to friction mechanical losses, especially those generated in the piston-cylinder liner ...
Martínez Martí, Andreu(Universitat Politècnica de València, 2020-12-11)
[ES] El trabajo se desarrollará en una empresa productora de vehículos, al finalizar el proceso de montaje los automóviles se someten a distintos tipos de ensayos de conducción, la realización de estos ensayos tiene lugar ...
Cáceres Cavero, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-09-29)
The project aims to:
- Design all reactor elements for the evaluation of monoliths of the catalysts used to reduce emissions of NOx, HC and CO
- Select reactor thermal conditioning systems
- Select the appropriate ...
Rodríguez Pérez, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2023-09-25)
[ES] Este trabajo tiene como objetivo global el diseño de un sistema de acondicionamiento térmico para controlar la temperatura y el flujo másico de fluidos, requeridos en bancos de ensayos utilizados para desarrollar ...
Polo Sanz, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2018-09-05)
El trabajo consiste en diseñar un equipo generador de flujo de aire, para utilizarlo como sistema de sobrealimentación para motores monocilíndricos instalados en bancos de ensayo, con el objetivo de optimizar los procesos ...
Piles Navarro, Adrián Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2015-06-26)
La evolución en el mundo del motor ha propiciado que los vehículos alcancen unos valores muy elevados en sus prestaciones, como por ejemplo potencia o velocidad máxima. En el mundo de la competición, para poder igualar ...
Bermúdez, Vicente; Luján, José M.; Plá Moreno, Benjamín; Linares Rodríguez, Waldemar Gregorio(Elsevier, 2011-09)
Regulated and unregulated gaseous emissions with high pressure and low pressure EGR (exhaust gas recirculation) system were tested in a 4-cylinder, light-duty diesel EURO IV engine typically used in European vehicles. Four ...
[EN] The application of a low-temperature combustion concept, such as RCCI combustion under real engine operating conditions is extremely complex. However, the implementation of the dual-mode dual-fuel (DMDF) strategy ...
[EN] In order to improve performance of internal combustion engines and meet the requirements of the new pollutant emission regulations, advanced combustion strategies have been investigated. The newly designed partially ...
Luján, José M.; Bermúdez, Vicente; Pla Moreno, Benjamín; Redondo-Puelles, Fernando(SAGE Publications, 2022-07)
[EN]
The future of Internal Combustion Engines in the automotive sector seems uncertain, to some extent due to the recent changes in type approval regulations. Current regulations have considerably reduced the engine ...
Campos Navarro, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2014-05-12)
[ES] Evaluacion de las emisiones contaminantes reguladas y no reguladas provinientes de un motor Diesel
sobrealimentado dotado con diferentes arquitecturas y sistemas de post-tratamiento de gas de escape
Campos Navarro, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2016-05-16)
[EN] Nowadays, the improvements and developments carried out in reciprocating internal combustion engines are especially based on fuel consumption and pollutant emissions reduction. These reductions are promoted by the ...