Romero Fuster, M. C.; Sanabria Codesal, Esther(Sociedade Brasileira de Matematica, 2008)
[EN] We give a new interpretation of the conformally invariant differential
1-forms along the curvature lines of hypersurfaces in IRn+1, obtained in
[10], in terms of the infinitesimal arc-length of conveniently chosen ...
The paper introduces the concept of reflection matrices in the coupling matrix filter reconfiguration. It is shown that reflection matrices are complementary to rotation matrices a useful concept that can be used alternatively ...
We study the critical points of the normal map v : NM -> Rk+n, where M is an immersed k-dimensional submanifold of Rk+n, NM is the normal bundle of M and v(m, u) = m + u if u is an element of NmM. Usually, the image of ...
Given M an immersed k-dimensional submanifold of Rk+n and
CM its unit normal bundle, we study the critical points of the generalized
Gauss map ψ : CM → Rk+n, ψ(m, Um) = Um with Um ∈ CmM and m ∈ M.
Usually, the image of ...
Rodríguez Part, Víctor(Universitat Politècnica de València, 2023-07-13)
[ES] En las líneas de montaje de las fábricas de automoción, es esencial la optimización de los procesos
que no aportan un valor añadido. En este sentido, Ford focaliza su compromiso con la mejora
continua a través de ...
[EN] A new parametric family of iterative schemes for solving nonlinear systems is presented. Fourth-order convergence is demonstrated and its stability is analyzed as a function of the parameter values. This study allows ...
Gimeno Soriano, Mario(Universitat Politècnica de València, 2019-10-04)
[ES] El objetivo de este Trabajo Fin de Grado es el diseño y desarrollo de una aplicación para dispositivos móviles (App) orientada a facilitar el aprendizaje en las materias básicas de los alumnos de titulaciones de grado ...
Ginestar Peiro, Damián; Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Sanabria Codesal, Esther; Sánchez Juan, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-05-18)
En este objeto se recuerdan las instrucciones necesarias para resolver un problema de valores iniciales asociado a un sistema de ecuaciones diferenciales y se muestra cómo resolver distintos problemas aplicados
Ginestar Peiro, Damián; Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Sanabria Codesal, Esther; Sánchez Juan, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-05-18)
En este objeto se recuerdan las instrucciones necesarias para resolver un problema de valores iniciales asociado a una ecuación diferencial de orden n y se muestra cómo resolver distintos problemas aplicados donde es ...
Ginestar Peiro, Damián; Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Sanabria Codesal, Esther; Sánchez Juan, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-05-18)
En este vídeo se justifica la necesidad de recurrir a los métodos numéricos para resolver algunos problemas de valor inicial asociados a ecuaciones diferenciales, se presentan los fundamentos teóricos de un método simple ...
Sánchez Juan, Elena; Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Ginestar Peiro, Damián; Sanabria Codesal, Esther(Universitat Politècnica de València, 2017-05-18)
Se considera la resolución de ecuaciones diferenciales de orden n usando el comando DSolve[]. Se detalla la estructura de este comando para que el alumno conozca como debe introducir los datos y que la solución del problema ...
Coll Aliaga, Peregrina del Carmen; Sanabria Codesal, Esther; Sánchez Juan, Elena; Ginestar Peiro, Damián(Universitat Politècnica de València, 2017-05-18)
En este objeto de aprendizaje se introduce al alumno en el estudio de las ecuaciones diferenciales exactas desde un punto de vista práctico. Se utiliza el programa Mathematica para realizar los problemas que se plantean. ...
Sanabria-Codesal, Esther; Monserrat Delpalillo, Francisco José(Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad de Alicante, 2011-11-08)
[ES] Álgebra forma parte del bloque de asignaturas básicas de primero de
la titulación de Grado en Ingeniería Informática, implantada durante el
curso 2010-2011, por la Escuela Técnica Superior de Ingeniería
Informática ...
[EN] In recent years, Higher Education has undergone many changes with the aim
of adapting University to the new social context, not only in terms of
technical training -such as teaching methods and quality of the ...
Jordan Lluch, Cristina; Sanabria Codesal, Esther; Pérez Peñalver, María José(Universidad Politécnica de Madrid, 2012-10)
[EN] The matching theory provides concepts and tools necessary to resolve problemes consisting of establishing couples formed by elements of two different sets or belonging to the same set. We use this theory to help the ...
Alvarez Blanco, Silvia; Bosch Roig, Ignacio; Jordan Lluch, Cristina; Lloret Mauri, Jaime; Mendoza Roca, José Antonio; Romero Pérez, Lucia; Sanabria Codesal, Esther; Vincent Vela, Maria Cinta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This article shows the tracking of the transversal competences applied to
different subjects in different engineering degrees of the Polytechnic
University of Valencia (UPV), allowing us to obtain a broad view on ...
El objetivo del artículo es describir problemas interdisciplinares entre programación y matemáticas que sirvan como herramientas para el trabajo de los alumnos de asignaturas básicas del grado
Jordan Lluch, Cristina; Sanabria Codesal, Esther; Torregrosa Sánchez, Juan Ramón; Cordero Barbero, Alicia; Conejero Casares, José Alberto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this work we present the innovation carry on the subject “Grafos modelos y aplicaciones” of the Bachelor's Degree in Informatics Engineering of the Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática (ETSINF) of the ...
Müller, Andrei; Sanabria-Codesal, Esther; Moldoveanu, Alin; Asavei, Victor; Lucyszyn, Stepan(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2017)
[EN] This paper extends the capabilities of the 3-D Smith
chart for representing positive and negative differential-phase
group delay and the associated loaded resonator quality factor,
displayed simultaneously with ...
Jordan-Lluch, Cristina; Pérez Peñalver, María José; Sanabria-Codesal, Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07)
[ES] La denominada flipped classroom o clase invertida, permite aprovechar el
auge de las nuevas tecnologías para mejorar el aprendizaje de los alumnos mediante el intercambio
de roles profesor-alumno: el alumno inicia ...