Andrés López, Laura(Universitat Politècnica de València, 2018-10-11)
[ES] Este trabajo fin de máster se realiza en colaboración con el Instituto Universitario de Matemática Multidisciplinar de la Universidad Politécnica de Valencia, en concreto el grupo de investigación liderado por Julia ...
Martínez Samper, Aniceto José(Universitat Politècnica de València, 2022-07-18)
[ES] Actualmente, el tráfico es parte de un problema a nivel mundial. Existe un crecimiento muy acelerado, creando un problema notable en la sociedad. Es conveniente realizar un estudio de crecimiento de vehículos a lo ...
Galán Díaz, Alberto(Universitat Politècnica de València, 2022-10-18)
[ES] En la actualidad, debido al aumento constante del tráfico mundial, el mal estado de diferentes tipos de carreteras y pavimentos puede considerarse un problema. El hecho de circular por una vía defectuosa puede ser ...
Zornoza Arnao, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2019-07-09)
[EN] The present TFM is about obtaining a new vibration-attenuating solution originated by rail transport. This solution consists in the installation of a barrier formed by precast concrete frames applied forming an anti-wave ...
Marco Gutiérrez, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2023-03-28)
[ES] En España, actualmente el principal tipo de energía que se consume es de origen no renovable
(55%). Esta dependencia, junto con el elevado consumo energético creciente durante los
últimos años, ha derivado en una ...
Gallen Broch, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2016-09-29)
[EN] In the last few years, the railway has become the most successful conveyance in the market shares. The railway has a huge load capacity and it has also a high utility that makes reduce the pollution in the environment. ...
Llorca Pellicer, Luis(Universitat Politècnica de València, 2015-11-17)
[ES] El fin de esta investigación es la obtención de las fuerzas de contacto-impacto generadas en el paso de una rueda por una junta. En este trabajo se considera más importante las fuerzas de impacto o sobrecargas generadas ...
Velarte González, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2015-11-10)
[ES] The imperfections in the wheel-rail contact are one of the main sources of generation of railway vibrations. Consequently, it is essential to take expensive corrective maintenance measures, the results of which may ...
Monge Cañas, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2023-09-11)
[ES] En el presente Trabajo de Fin de Máster se coloca como contexto la problemática del levantamiento de balasto en líneas ferroviarias de alta velocidad. Se plantea la posibilidad de encontrar una solución al problema, ...
Potti Guindal, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2018-12-17)
[EN] This paper exposes the design of a monitoring system which measures the main variables (interstitial pressure, settlement, temperature, fissures and joints opening, reservoir level and ground acceleration) that allow ...
Potti Guindal, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2021-09-24)
[ES] La realización del presente proyecto nace ante el problema de la ineficacia hídrica de gran parte de los canales de regadío existentes actualmente en Chile. Esta falta de funcionalidad es debida a las constantes ...
Martínez-Acevedo, José Conrado; Rodríguez-Plaza, Miguel; Zamorano-Martín, Clara; Ribes-Llario, Fran; Real Herráiz, Julia Irene(IOSR Journals, 2016)
[EN] The accelerations induced by different vehicles in the track are studied in the frequency domain from data collected in an extensive measurement campaign in the high speed line Madrid-Barcelona-French Border. In the ...
Real Herráiz, Julia Irene; Sánchez Bernabé, María de la Encarnación; Real-Herraiz, Teresa Pilar; Sánchez, F.J.; Zamorano-Martín, Clara(Techno-Press, 2012)
Concrete sleepers are essential components of the conventional railway. As support elements, sleepers are always subjective to a variety of time-dependent loads attributable to the train operations, either wheel or rail ...
Montalbán Domingo, María Laura; Baydal Giner, Beatriz; Zamorano Martín, Clara; Real Herráiz, Julia Irene(TECHNO-PRESS, 2014-12)
Rails are key elements in railway superstructure since these elements receive directly the train load transmitted by the wheels. Simultaneously, rails must provide effective stress transference to the rest of the track ...
Martínez Ferrer, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2021-07-29)
[ES] Actualmente, el ser humano se encuentra ante un problema complejo, sin precedentes: el COVID-19. Este virus llegó a nuestras vidas a principios de 2020 y desde su aparición ha cambiado nuestra forma de vivir: se han ...
Montalbán Domingo, María Laura; Real Herráiz, Julia Irene; Real Herraiz, Teresa Pilar(SAGE Publications (UK and US), 2012)
This paper uses the finite element method to analyse the mechanical behaviour of different track types by considering the different conditions to which they may be subjected: superstructure, height, embankment and foundation ...
Hernández Gascón, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2015-11-10)
[ES] En el contexto de la sociedad actual, las vibraciones producidas por el ferrocarril suponen una externalidad para la sociedad. Este TFG tiene como objetivo el estudio de dichas vibraciones producidas en un túnel ...
Real Herraiz, Teresa Pilar; Montalbán Domingo, María Laura; Alcañiz Martinez, Jesus H.; Berenguer Prieto, Jose Manuel; Real Herráiz, Julia Irene(Multi-Science Publishing, 2015-12)
New mobility needs in urban areas combined with eco-friendly transport modes development and urban integration requirements have promoted urban tram lines. This urban transportation system provides important benefits but ...
Real Herraiz, Teresa Pilar; Montalbán Domingo, María Laura; Masanet Sendra, Claudio; Real Herráiz, Julia Irene(SAGE Publications, 2016-04)
[EN] During asphalt mixture service life, its structural and physical capabilities deteriorate progressively. A modal analysis using impact hammer excitation technique is put forward to measure the damping factor instead ...