Rhomrassi Amhar, Lamyae(Universitat Politècnica de València, 2022-07-21)
[ES] Mejorar el rendimiento de los vuelos es un área que se encuentra actualmente bajo investigación debido a su relevancia para los costos económicos y ambientales. El concepto de ala morphing aborda este problema optimizando ...
[EN] In this paper a new approximate numerical method to obtain critical curves in exponentially damped nonviscous systems is proposed. The assumed viscoelastic forces depend on the past history of the velocity response ...
Lázaro, Mario; García-Raffi, L. M.(MDPI AG, 2022-03)
[EN] In this paper, a new methodology for the determination of the boundaries between oscillatory and non-oscillatory motion for nonviscously damped nonproportional systems is proposed. It is assumed that the damping forces ...
Lázaro, Mario; Pérez-Aparicio, José L.(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2014-02)
In structural dynamics, energy dissipative mechanisms with nonviscous damping are
characterized by their dependence on the time-history of the response velocity, which is
mathematically represented by convolution integrals ...
[EN] In this paper, nonviscous, nonproportional, vibrating structures are considered. Nonviscously damped systems are characterized by dissipative mechanisms which depend on the history of the response velocities via ...
Lázaro Navarro, Mario; Pérez Aparicio, José Luis; Epstein, M.(Elsevier, 2012-12-15)
Linear viscoelastic structures are characterized by dissipative forces that depend on the history of the velocity response via hereditary damping functions. The free motion equation leads to a nonlinear eigenvalue problem ...
Otero Escudero, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2020-10-07)
[ES] Este trabajo estudia la implementación de un tipo de canal convergente a lo largo del ala con el fin de aumentar las capacidades aerodinámicas de la configuración. Se recoge todo el proceso seguido para la obtención ...
[EN] In structural dynamics, energy dissipative mechanisms with nonviscous damping are characterized by their dependence on the time-history of the response velocity, mathematically represented by convolution integrals ...
Lázaro, Mario; García-Raffi, L. M.(Elsevier, 2020-10-27)
[EN] Materials with time-dependent dissipative behavior currently play an important role in the design of new mechanisms for vibration control in civil, automotive, aeronautical and mechanical engineering. Damping forces ...
[EN] In this paper a novel time integration numerical method based on artificial perturbation of damping is proposed. Viscous dissipative terms in the structural dynamics equations of motion are perturbed by an artificial ...
Siscar Boils, Javier(Universitat Politècnica de València, 2021-02-18)
[ES] El presente documento tiene como misión principal describir el proceso de
desarrollo de una aplicación para el análisis estructural de fuselajes, centrado
en la obtención del diagrama de momento-curvatura de la ...
Navarro Romero, Ricardo(Universitat Politècnica de València, 2015-07-21)
El presente Proyecto Fin de Carrera desarrolla un modelo para el estudio ae-roelástico de alas, para ello y basandonos en la Teoría de Elementos Finitos, se ha construido un modelo en Matlab que nos permite estudiar los ...
Uriol Balbín, Inés(Universitat Politècnica de València, 2015-04-24)
El presente Proyecto Fin de carrera aborda el problema de la detección no destructiva
del daño en estructuras aeronáuticas.
Los objetivos que se persiguen son; en primer lugar, plantear un método eficiente
para la ...
[ES] El objetivo del presente proyecto es tratar algunos de los aspectos fundamentales
de la rama de la Ingeniería Aeronáutica aplicado a una aeronave. En este
caso, se va a proceder al diseño y dimensionamiento de la ...
Pérez Llerena, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2015-09-16)
Subir Bajar Borrar El presente trabajo de final de grado aborda el problema del diseño de
un túnel de viento en sus fases mas tempranas del diseño. Durante este
desarrollo, se estudiarán las bases que rigen el ...
Díaz Rubio, César(Universitat Politècnica de València, 2018-10-30)
[ES] En la actualidad, la ETSID dispone de un túnel de viento didáctico para realizar ensayos aeroelásticos sobre un perfil sobre muelles elásticos. La velocidad del túnel alcanza los 18 m/s y solo se dispone de un dispositivo ...
Lázaro, Mario; Pérez-Aparicio, José L.(Elsevier, 2013)
Materials of viscoelastic nature are of great importance for damping and vibration control in the civil engineering, automotive and aircraft fields. The frequency dependence of their mechanical properties results in integral ...
The viscous damping model has been widely used to represent dissipative forces in structures under mechanical vibrations. In multiple degree of freedom systems, such behavior is mathematically modeled by a damping matrix, ...
[EN] In this paper, nonviscous, nonproportional, symmetric vibrating structures are considered. Nonviscously damped systems present dissipative forces depending on the time history of the response via kernel hereditary ...