Varela Martínez, Pau(Universitat Politècnica de València, 2020-12-21)
[ES] El creciente aumento de utilización de aeronaves no tripuladas obliga a la búsqueda e investigación de mejores diseños y nuevas configuraciones propulsivas que resulten más óptimas. En este documento se estudia la ...
Serrano, J.R.; García-Cuevas González, Luis Miguel; Samala, Vishnu; López-Carrillo, Juan Antonio; Mai, Holger(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2021-10-15)
[EN] During the last decade, increasingly advanced turbocharger models have been developed for sizing, engine matching and one-dimensional modeling. This work goes further and, instead of using these models for turbocharged ...
García-Cuevas González, Luis Miguel(Universitat Politècnica de València, 2014-01-27)
[ES] Desde su introducción, la turbosobrealimentación ha permitido reducir el consumo y aumentar la potencia específica de los motores de combustión interna alternativos de forma notable. En los últimos años, debido a las ...
García-Cuevas González, Luis Miguel; Carreres Talens, Marcos; Tiseira Izaguirre, Andrés Omar(Universitat Politècnica de València, 2018-07-03)
Calcular el equilibrio de momentos en una aeronave para poder
obtener sus actuaciones tanto estáticas como dinámicas puede llegar a ser una
tarea muy compleja. Afortunadamente, si el ángulo de ataque de las
distintas ...
Rambla Areal, Vicente(Universitat Politècnica de València, 2022-11-21)
[EN] For the safe operation of a sailplane up to the certified maximum speed, the freedom from flutter must be ensured, i.e. no undamped vibrations can occur. The flutter analysis procedure involves obtaining the modal ...
Forriol Fernández, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] La entrada en pérdida dinámica (DS) es un fenómeno inestable no lineal que se produce en un perfil aerodinámico cuando se da un aumento rápido de su incidencia. Tiene una relevancia crucial en aplicaciones industriales ...
Bayón Fernández, Maruxa(Universitat Politècnica de València, 2024-03-01)
[ES] VSPAero incluye el Vortex Lattice Method (VLM) y el método de paneles. El método de paneles se basa en la teoría del flujo potencial lineal y representa el espesor mediante paneles en la superficie de la aeronave. ...
This paper presents a numerical study analyzing the effect of pulsating flow in a variable geometry radial inflow turbine. The turbine behavior is analyzed under isentropic pulses, which are similar to those created by a ...
Gutiérrez, Fabio Alberto; García-Cuevas González, Luis Miguel; Sanz, Wolfgang(Elsevier, 2022-11-01)
[EN] One of the most promising technologies to decrease greenhouse gas emissions is carbon capture and storage (CCS). Oxy-fuel combustion, in which high-purity oxygen mixed with flue gases is used to burn fuels, reduces ...
[EN] Distributed electric propulsion and boundary layer ingestion are two attractive technologies to reduce the power consumption of fixed wing aircraft. Through careful distribution of the propulsive system elements, ...
[EN] The characterization of tip leakage flow plays an important role for one-dimesional loss modeling and design in radial turbine research. Tip leakage losses can be expressed as function of fluid momentum and mass flow ...
Khorta el Graini, Rawya(Universitat Politècnica de València, 2021-09-30)
[ES] Las aeronaves tripuladas de forma remota (RPAS) tienen la particularidad de volar
en condiciones de bajo número de Reynolds y, por tanto, capa límite laminar. Debido
a esta naturaleza laminar, en muchas ocasiones, ...
[EN] The increase in emissions associated with aviation requires deeper research into novel sensing and flow-control strategies to obtain improved aerodynamic performances. In this context, data-driven methods are suitable ...
Amarillo Vañó, Sandra(Universitat Politècnica de València, 2023-01-11)
[ES] La simulación CFD del flujo a través de las palas de un aerogenerador puede ayudar en su diseño y optimización como lo ha hecho en otras áreas de la ingeniería. Se ha propuesto el uso del programa StarCCM+ para llevar ...
Barceló Castelló, Mariola(Universitat Politècnica de València, 2018-11-22)
[ES] Se procede a elaborar e implementar el método Vortex Lattice mediante la herramienta Matlab que permita calcular de forma aproximada y orientativa la sustentación de las alas en función de los principales parámetros ...
Fernández Soler, Alejandro José(Universitat Politècnica de València, 2017-09-26)
[EN] The aim of this Project is to develop an orbital mechanics modular simulator easily
modifiable and extendable for further improvements and applications in the future.
A numerical solution to 1-body primary and ...
Rojas Artuñedo, José Manuel(Universitat Politècnica de València, 2017-10-05)
Un simulador espacial modular de misión completa es una herramienta extremadamente potente para el estudio y optimización de misiones espaciales desde un enfoque global. Un buen desarrollo ha de permitir conectar y desconectar ...
Herranz Hernández, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2017-10-05)
Un simulador espacial modular de misión completa es una herramienta extremadamente potente para el estudio y optimización de misiones espaciales desde un enfoque global. Un buen desarrollo ha de permitir conectar y desconectar ...
Cerdán Torres, José Domingo(Universitat Politècnica de València, 2023-12-04)
[EN] The main objective of this project is to present a feasible UAV design for the development of hydrogen fuel cell power supply and distributed propulsion technologies in UAVs. For this purpose, the H200 project is born. ...
Serrano Cruz, José Ramón; Arnau Martínez, Francisco José; García-Cuevas González, Luis Miguel; Dombrovsky, Artem; Tartoussi, H.(Elsevier, 2016-11-15)
Turbine performance at extreme off-design conditions is growing in importance for properly computing turbocharged reciprocating internal combustion engines behaviour during urban driving conditions at current and future ...