Navarro Domínguez, Modesto(Universitat Politècnica de València, 2022-03-09)
[EN] The objective of this document is the design of the main test chamber of an experimental facility for the study of gas turbine burners. In this facility it will be
possible to test and study the injection and subsequent ...
Pinach Villar, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2019-10-17)
[ES] Se pretende diseñar un sistema de medida del flujo de cantidad de movimiento mediante el uso de un captador de fuerza, de manera que este llegue a soportar la medida de presión que llegan a alcanzar actualmente distintos ...
Sanmartín Almeida, Jose(Universitat Politècnica de València, 2021-09-06)
[ES] El presente trabajo pretende diseñar un sistema de enfriamiento de gases a alta temperatura y presión procedente de un banco de ensayos para quemadores de turbina de gas. El efecto de enfriamiento se llevará a cabo ...
Buchó del Coso, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2020-07-13)
[ES] Tras la derogación de algunos puntos del Real Decreto 900/2015, más conocido por el decreto del ¿Impuesto al Sol¿ se han reactivado algunos proyectos relacionados con energías renovables, entre los cuales se incluyen ...
Fung Gásperi, César Augusto(Universitat Politècnica de València, 2020-10-27)
[ES] El proyecto realizado se enfoca en el desarrollo de un sistema de medida de tasa de inyección o tasímetro para los inyectores GDI (gasoline direct injection), o inyectores con funcionamiento similar, que sea aguas ...
Castelló Pérez, Luis(Universitat Politècnica de València, 2015-05-05)
[ES] Con este trabajo se pretende mejorar el sistema usado para medir el gasto de combustible durante los ensayos de inyectores diésel y gasolina. Este sistema está basado en el pesaje del caudal de combustible, el cual ...
[EN] In spite of the ever more comprehensive studies on diesel combustion, there is still an important gap on the fundamental knowledge about the interaction of fuel sprays with the piston and cylinder walls in internal ...
[EN] The possibility for a jet of fuel to collide against the surfaces of the combustion chamber or the piston bowl into a thermal engine, has a direct effect on the droplets breakup and the spray atomization. In order to ...
[EN] One of the test boundary conditions whose control is necessary for both experimental and numerical studies about the automotive engines research field is the temperature of the fuel inside the injector body during the ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Gimeno García, Jaime; Pastor Enguídanos, José Manuel; Martí Aldaraví, Pedro(Elsevier, 2014-10)
Simulating liquid spray first and second atomization is not an easy task. Many models have been developed over the past years, but Eulerian ones have proved their better performance for the dense zone of the spray. In this ...
Cardona, Santiago; Payri, Raul; Salvador, Francisco Javier; Gimeno, Jaime(Elsevier, 2023-03-01)
[EN] The atomization process is critical for combustion systems since it directly influences emissions and perfor-mance. Thus injection system should provide the spray required structure and characteristics, e.g., angle ...
Piqueras Cabrera, Pedro; Gimeno García, Jaime; Gil Megías, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2013-01-14)
Este libro recoge una coleccion de ejercicios resueltos de Motores a Reaccion y Turbinas de Gas. El libro esta estructurado en seis capitulos que dirigen al alumno en el aprendizaje y la compresion del principio de operacion ...
[EN]
Nowadays, several efforts are being made to design more efficient, cleaner, and economically accessible engines. Spray-wall interactions are strongly related with the fuel-air mixture and emission formation. As such, ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Ruiz Rosales, Santiago; Gimeno, Jaime; De La Morena Borja, Joaquín(Elsevier, 2011-09)
The aim of this paper is to estimate a suitable range for the Schmidt number value in non-evaporative diesel sprays. For this purpose, mass distribution data obtained from X-ray absorption experiments existing in literature ...
[ES] El objeto del presente proyecto es contribuir al estudio del flujo interno y el impacto
de la cavitación en el proceso de inyección y atomización del chorro diesel.
Venegas Pereira, Óscar Hernando(Universitat Politècnica de València, 2014-05-12)
En el motor Diesel, uno de los temas que ha despertado gran interés en
las últimas décadas es el sistema de inyección, debido a su influencia en los
procesos de atomización y formación de la mezcla aire-combustible, los ...
Cardona Vargas, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2017-08-29)
This work presents the measurements of the study of two piezoelectric injectors in a new vessel of high pressure and high temperature, available in the research group CMT-Motores Térmicos, which has big optical accesses ...