Baviera Puig, Maria Amparo; Gómez Navarro, Tomás; García Melón, Mónica; García Martínez, Gabriel(MDPI AG, 2015)
Sustainability reports are tools for disseminating information to stakeholders and
the public, serving the organizations in the dual purpose of communicating CSR and being
accountable. The production of these reports has ...
[EN] The retail distribution sector is facing a difficult time as the current
landscape is characterized by ever-increasing competition. In these conditions, the
search for an appropriate location strategy has the potential ...
[EN] The nutritional and dietary properties of rabbit meat make it an ideal food for children, recommended by the World Health Organisation. However, the presence of children under 18 in the home has been found to decrease ...
[EN] The aim of this study is to combine the Analytic Hierarchy Process (AHP) with sensory analysis for assessing the quality of stone fruits, such as peaches and nectarines. To this end, a multicriteria model based on the ...
Baviera Puig, Maria Amparo; Roig Tierno, Honorat; Buitrago Vera, Juan Manuel; Mas Verdú, Francisco(Taylor & Francis (Routledge): SSH Titles, 2012)
Advances in geographical information systems have contributed to location andmarketing
design strategies on the part of retailers. The techniques used in this field are based on
delimiting trade areas and spatial analysis. ...
Ferrer Ochando, Begoña(Universitat Politècnica de València, 2023-10-16)
[ES] El presente trabajo trata de establecer una guía de publicidad efectiva dirigida a las generaciones X y Z dentro del sector de la moda. Para ello, vamos a analizar el proceso de compra y los factores que determinan ...
Aguilar Segura, Carla(Universitat Politècnica de València, 2019-01-08)
[ES] La moda forma parte de la vida de cada persona de una forma u otra, con ella logramos expresarnos y mostrar una imagen de nosotros mismos. La finalidad de este trabajo es analizar el comportamiento de los consumidores ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera-Puig, Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel; Montero De Vicente, Luis(Elsevier, 2017)
[EN] It is important to analyse the consumer profile of each type of meat to better adapt the marketing mix to each one. To this end, we examined the average consumption frequency of different types of meat based on two ...
Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Montero-Vicente, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-09-28)
[EN] Market segmentation divides the market into small groups of consumers who share similar characteristics. As all consumers within the same group have a common profile, marketing strategies can be adapted to target a ...
Escribá Pérez, Carmen; Baviera, Tomás; Baviera Puig, Maria Amparo; Buitrago Vera, Juan Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The general aim of this research is to assess the “teamwork ability" in university students from a 180º approach. For this, we have obtained the selfassessment and coevaluation of this skill, using the CATME-BARS ...
Le Gall, Alix(Universitat Politècnica de València, 2022-10-14)
[EN] The precise definition of the role of a company is a subject that comes up regularly in my studies, through various concrete topics: human resources, the choice of partners, financial and commercial strategies and ...
Lamirán Palomares, José María; Baviera Puig, Tomás; Baviera Puig, Maria Amparo(Universitat Politècnica de València, 2019-03-20)
[EN] Social media platforms have had a significant impact on the public image of sports in recent years. Through the relational dynamics of the communication on these networks, many users have emerged whose opinions can ...
Correas Cebrián, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-10-11)
[ES] Se pretende a través de este Trabajo Final de Carrera dar una visión global de los pasos dados
para la implantación de un Plan de Marketing Digital dentro de una pequeña empresa valenciana
dedicada a la venta y ...
Sebastián Margarit, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2017-10-17)
[ES] Este trabajo consiste en la descripción de todo un proceso de emprendimiento real
de una empresa comercial del sector de la alimentación y la creación de una marca
llamada SWAPPER. Esta empresa se crea a raíz de ...
Itúrbide Labrador, Irene(Universitat Politècnica de València, 2022-09-02)
[ES] Hoy en día, muchos accidentes de tráfico ocurren debido al factor humano, algo que podría tratar de evitarse, al depender de los conductores. Un ejemplo de este tipo de accidentes son los relacionados con la somnolencia ...
Torres Boso, Irina(Universitat Politècnica de València, 2018-09-11)
[ES] Existen muchas aplicaciones que ayudan a combinar ropa o comprarla, pero siguen sin existir herramientas que te ayuden a visualizar en ti mismo esas prendas. Por esa razón, se ha decidido poner en marcha el desarrollo ...
Chilet Sancho, Clara(Universitat Politècnica de València, 2021-01-07)
[ES] Este trabajo desarrolla un Plan de Responsabilidad Social Corporativa (RSC) denominado
“El árbol es vida” para la empresa valenciana Leñas Legua S.L.
Para la preparación de este Plan, es necesario realizar un recorrido ...
Gayete Zamora, María Victoria(Universitat Politècnica de València, 2018-09-12)
[ES] La Universidad Politécnica de Valencia (UPV) está desarrollando, desde hace pocos años, un proyecto de innovación y mejora educativa en relación con las competencias transversales. Este proyecto tiene como objetivo ...
Roig Tierno, Honorat(Universitat Politècnica de València, 2013-03-13)
[ES] La utilización conjunta de herramientas de geomarketing y métodos de decisión multicriterio constituyen una metodología de decisión objetiva para determinar y cuantificar el éxito de una futura apertura comercial.
Martínez Palmero, Nerea(Universitat Politècnica de València, 2021-10-13)
[ES] La aparición de las redes sociales y su popularización han cambiado radicalmente las estrategias de comunicación de las empresas. El siguiente Trabajo de Final de Máster (TFM) se basa en el diseño e implementación de ...